SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sztuczna inteligencja pomoże dziennikowi „The New York Times” w utrzymaniu czytelników

„The New York Times” zapowiedział, że zamierza zainwestować w rozwiązania z dziedziny sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Mają one pomóc wydawcy w tworzeniu spersonalizowanej oferty dla każdego użytkownika i utrzymaniu subskrybentów przy tytule.

O planach związanych z wprowadzeniem nowych rozwiązań technologicznych poinformowała Meredith Kopit Levien, szefowa „New York Timesa” ds. operacyjnych podczas konferencji UBS Global Media and Communications.

Menedżerka dziennika zapowiedziała, że w najbliższym czasie wydawca przeznaczy poważne środki na rozwój rozwiązań z dziedziny sztucznej inteligencji (AI) oraz uczenia maszynowego i zatrudni odpowiednich specjalistów z tego segmentu.

Nowoczesne platformy technologiczne mają stworzyć system pozwalający na oferowanie czytelnikom cyfrowych wersji „NYT” wysoce spersonalizowanych treści, co ma pomóc w utrzymaniu przy dzienniku zdobytych wcześniej subskrybentów.

Co prawda gazeta nie może narzekać na brak odbiorców płacących za treści (obecnie ma ponad 4 mln prenumeratorów, z czego z górą 3 mln to subskrybenci wersji cyfrowej), jednak szefostwo gazety widzi problem w utrzymaniu części z nich oraz w oferowaniu użytkownikom odpowiednich treści.

Meredith Kopit Levien ujawniła, że część nowych subskrybentów „NYT” po zakończeniu promocyjnej oferty dostępu do dziennika rezygnuje z dalszej prenumeraty. Jednocześnie większość odbiorców gazety czyta jedynie niewielką część z ponad 200 artykułów które pojawiają się codziennie na łamach „NYT”.

W tej sytuacji wydawca zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję oraz mechanizmy uczenia maszynowego do stworzenia wysoce spersonalizowanej oferty dla każdego z czytelników zbudowanej na podstawie jego zachowań i treści po które najchętniej sięga. Levien wyjaśnia, że z jednej strony zwiększy to zaangażowanie stałych odbiorców, z drugiej zaś może zachęcić nowych subskrybentów do tego, by po okresie promocji i płacenia niższego abonamentu zechcieli pozostać wśród prenumeratorów dziennika.

W III kwartale 2018 roku dziennik „The New York Times” zanotował przychody wyższe o 8 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, lecz zysk netto wydawcy zmniejszył się do kwoty 24,9 mln dolarów.

Dołącz do dyskusji: Sztuczna inteligencja pomoże dziennikowi „The New York Times” w utrzymaniu czytelników

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krajewski Tadeusz
Wydadzą miliony dolarów i dowiedzą się tego, co wie każdy redaktor naczelny od czterdziestu lat: niektórzy ludzie płacą za prenumeratę i nawet nie czytają. Nie wolno ich o to pytać, bo oni lubią mieć i stać ich na to, żeby mieć. Każde pytanie wywoła proces myśliwi, który w 4/5 skończy się anulowaniem prenumeraty.
odpowiedź
User
Krasawica
Gdy do robienia sensownych mediów brakuje zwykłej inteligencji, to trzeba sięgnąć po sztuczną.
odpowiedź
User
Pankracy
Postanowili zakasować Orwella.
Wyhodują rzesze ludzi siedzących we własnych bańkach informacyjnych. Tyle, że w porównaniu z dzisiejszymi - będą to bańki informacyjne do kwadratu.
odpowiedź