Polsat wygrał sylwestrową rywalizację. Republika przegrała z TVP
Koncert sylwestrowy Polsatu oglądało średnio ponad 3 mln osób, o ponad milion więcej niż imprezę Telewizji Polskiej. Na trzeciej pozycji znalazła się TV Republika.
Według wstępnych danych Nielsen Audience Measuement przekazanych przez jednego z nadawców, „Sylwestrową Moc Przebojów” w Polsacie w tej stacji oglądało średnio 3,055 mln osób. Dało to 24,4 proc. udziału wśród wszystkich widzów, 27,7 proc. w grupie wiekowej 16-59 i 29,6 proc. w grupie 16-49.
Noworoczny toast podczas koncertu zgromadził 4,1 miliona widzów, czyli ponad jedną trzecią oglądających wówczas telewizję.
„Sylwestrowa Moc Przebojów” odbyła się w Toruniu. Na scenie wystąpili m.in. Doda, Smolasty, Maryla Rodowicz, Zenek Martyniuk, Julia Żugaj, Natalia Nykiel, Dawid Kwiatkowski, Skolim, Roxie Węgiel i Sławek Uniatowski.
Polsat przeniósł się z imprezą sylwestrową do Torunia po kilku latach obecności na Stadionie Śląskim w Chorzowie.
Sylwester TVP wyprzedził imprezę Republiki
W czasie emisji „Sylwestrowej Mocy Przebojów” koncert sylwestrowy w TVP2 oglądało średnio 1,912 mln osób, co dało 15,3 pro. udziału wśród wszystkich widzów i 15,5 proc. w grupie 16-59. Doliczając do tego widownię w TVP Polonia, udział wyniósł ok. 17,5 proc.
Koncert Telewizji Polskiej odbył się na Stadionie Śląskim. Jego główną gwiazdą zagraniczną był Bryan Adams.
Z kolei sylwester TV Republika w czasie emisji imprezy Polsatu przyciągnął średni 1,332 mln widzów, co przełożyło się na 10,7 proc. udziału w grupie wiekowej 4+ i 6,8 proc. w 16-59.
Republika pierwszy raz zorganizowała koncert sylwestrowy. Impreza odbyła się w Chełmie, jej gwiazdami zagranicznymi były zespoły Captain Jack, Bad Boys Blue i Boney M, zaś z polskich wykonawców na scenie pojawiły się m.in. gwiazdy dance i disco polo, w tym Bayer Full, MIG, Piękni i Młodzi.
Powyższe dane nie dotyczą imprez sylwestrowych TVP i Republiki w całości, ponieważ trwały one nieco dłużej od koncertu Polsatu. Ostateczne wyniki pojawią się w czwartek.
Imprezę Republiki można też było oglądać na kanale yuoutube’owym stacji, gdzie śledziło ją ok. 50-60 tys. użytkowników równocześnie. Stacja ta nadaje na MUX-8 i ma nieco mniejszy zasięg niż TVP2 i Polsat nadające na innych multipleksach.
Rok temu średnia widownia „Sylwestrowej Mocy Przebojów” pokazanej w Polsacie, Polsacie News i Polsacie 2 wyniosła 2,88 mln osób, zaś ostatnia impreza Telewizji Polskiej w Zakopanem zgromadziła w TVP2 i TVP Polonia 2,86 mln oglądających. Nowy Rok z imprezami sylwestrowymi przywitało łącznie 7,64 mln osób (dane Nielsena).
Dołącz do dyskusji: Polsat wygrał sylwestrową rywalizację. Republika przegrała z TVP