Stopklatka ze wzrostem wpływów, wynik netto w górę o 1,5 mln zł. Kino Polska TV chwali się synergiami
Według wstępnych danych w minionym kwartale spółka Stopklatka (należąca do grupy kapitałowej Kino Polska TV) zanotowała wzrost przychodów od klientów o 8,9 proc. do 7,67 mln zł oraz 556 tys. zł zysku netto (wobec 924 tys. zł straty netto rok wcześniej. - Zysk Stopklatki potwierdza nasze wcześniejsze założenia co do rozwoju tego kanału zarówno jeśli chodzi o ofertę programową, rosnącą oglądalność jak i możliwość generowania dodatnich wyników finansowych - komentuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.
Wynik operacyjny Stopklatki poszedł w górę z 803 tys. zł straty w drugim kwartale ub.r. do 760 tys. zł zysku w miniony kwartale.
Natomiast w całej pierwszej połowie br. firma zanotowała 13,75 mln zł wpływów, co wobec 12,96 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 6,1 proc. Wynik operacyjny spółki poprawił się w skali roku z 1,48 mln zł straty do 171 tys. zł zysku, a strata netto zmalała z 1,7 mln zł do 57 tys. zł.
- To zasługa wzrostu wyników oglądalności oraz lepszego wykorzystania zasobów reklamowych w ramach naszej Grupy. Widoczne są też efekty synergii polegające na ograniczeniu kosztów zakupu licencji, działań marketingowych i sprzedażowych - komentuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.
Według danych Nielsen Audience Measurement w minionym półroczu Stopklatka zanotowała 68 638 widzów średniej oglądalności minutowej i 1,05 proc. udziału w rynku oglądalności, po wzroście w skali roku o 12,9 proc.
Kino Polska TV zadowolone z przejęcia Stopklatki
Od połowy ub.r. większościowym akcjonariuszem Stopklatki jest Kino Polska TV - kupiło 41,14 proc. jej akcji od Agory. Natomiast jesienią ub.r. przejęło kolejne pakiety akcji od mniejszych inwestorów, dzięki czemu ma 97,8 proc. kapitału spółki.
- To ważny moment, na który czekaliśmy. Zysk Stopklatki potwierdza nasze wcześniejsze założenia co do rozwoju tego kanału zarówno jeśli chodzi o ofertę programową, rosnącą oglądalność jak i możliwość generowania dodatnich wyników finansowych. Oczywiście wyzwaniem pozostaje utrzymanie pozytywnych wyników w przyszłości, ale z naszych doświadczeń wynika, że wzrost udziałów rynkowych kanału powinien przekładać się na dalszą poprawę wyników finansowych Stopklatki - zapowiada Bogusław Kisielewski.
Pełne sprawozdanie finansowe Stopkatki za minione półrocze zostanie podane 8 sierpnia, natomiast Kino Polska TV swój raport opublikuje 22 sierpnia.
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Kino Polska TV osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 35,4 proc. do 41,63 mln zł oraz 3,82 mln zł zysku netto. Spore zyski zanotowały kanały Filmbox i Kino Polska, natomiast straty - Zoom TV i Stopklatka.
Dołącz do dyskusji: Stopklatka ze wzrostem wpływów, wynik netto w górę o 1,5 mln zł. Kino Polska TV chwali się synergiami