Stopklatka: wpływy 3 proc. w górę, 613 tys. zł straty, więcej na treści - mniej na pensje
W pierwszym kwartale br. Stopklatka, zarządzająca kanałem telewizyjnym o takiej samej nazwie, zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 2,8 proc. do 6,08 mln zł oraz spadek kosztów operacyjnych o 8,7 proc. do 6,47 mln zł. Strata netto spółki zmalała z 776 do 613 tys. zł.
Przychody Stopklatki pochodzą przede wszystkim ze sprzedaży oferty reklamowej tej stacji. Brokerem kanału jest Polsat Media.
Stopklatka jest dostępna m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w kwietniu br. średnia oglądalność minutowa stacji wynosiła 62 222 widzów (11,4 proc. więcej niż rok wcześniej), a udział w rynku oglądalności - 0,98 proc.
Więcej na treści, mniej na wynagrodzenia
Koszty operacyjne Stopklatki w zeszłym kwartale wyniosły 6,47 mln zł, co wobec 7,08 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 8,7 proc.
Firma obniżyła wydatki na amortyzację (z 2,62 do 2,2 mln zł), świadczenia pracownicze (z 661 do 410 tys. zł) oraz usługi określone jako pozostałe (z 501 do 256 tys. zł). Natomiast koszty treści wzrosły z 702 do 974 tys. zł.
Kino Polska TV ma 98 proc. akcji Stopklatki
Od połowy ub.r. większościowym akcjonariuszem Stopklatki jest Kino Polska TV - kupiło 41,14 proc. jej akcji od Agory. Natomiast jesienią ub.r. przejęło kolejne pakiety akcji od mniejszych inwestorów.
Obecnie do Kino Polska TV należą akcje stanowiące 97,76 proc. kapitału Stopklatki. Przy kursie 5 zł aktualna kapitalizacja spółki to 61,44 mln zł.
Stopklatka przez 9 lat obecności na rynku giełdowym tylko raz osiągnęła niewielki zysk netto - 47 tys. zł w 2016 roku. W ub.r. miała 3,27 mln zł straty, rok wcześniej - 1,02 mln zł, a w 2014 roku aż 8,06 mln zł.
Firma jak dotąd nie wypłacała dywidend.
Dołącz do dyskusji: Stopklatka: wpływy 3 proc. w górę, 613 tys. zł straty, więcej na treści - mniej na pensje