Starbucks i McDonald's stworzą wspólnie biodegradowalny kubek
NextGen Cup Challenge to wspólna inicjatywa, do której włączyły się Starbucks i McDonald's. Projekt na celu wprowadzenie na rynek nowego typu kubka całkowicie zdatnego do recyklingu.
Praca nad biodegradowalnym kubkiem trwają w grupie inwestycyjnej Closed Loop Partners, której partnerami są Starbucks i McDonald's. Amerykański gigant fast-food przeznaczy na projekt 5 mln dolarów. Do inicjatywy mogą przyłączać się podmioty, które będą w stanie zaproponować rozwiązania w zakresie recyklingu kubków jednorazowego użytku.
Do zdobycia milion dolarów
Siedmiu zwycięzców dołączy do sześciomiesięcznego programu akceleracyjnego i będzie mogło liczyć na dodatkowy milion dolarów, za który sfinansowany zostanie finalny produkt.
- McDonald's wykorzystuje skalę swojej działalności, aby dokonać pozytywnych zmian, które mają wpływ na naszą planetę i społeczności, którym służymy mówi Marion Gross, wiceprezes i dyrektor ds. łańcucha dostaw w McDonald's USA - Cieszymy się, że możemy dołączyć do Starbucks i grupy inwestycyjnej Closed Loop, aby pomóc rozwiązać to palące wyzwanie. Wierzymy, że współpraca jest kluczem do znalezienia trwałego rozwiązania globalnego.
McDonald's i Starbucks odpowiadają wspólnie za 4 proc. rocznej światowej produkcji plastikowych i papierowych kubków.
McDonald's do 2025r. ma wdrożyć recykling we wszystkich restauracjach marki oraz całkowicie przejść na opakowania pochodzące ze źródeł odnawialnych, produkcji certyfikowanej lub recyklingu. Do roku 2030 sieć zmniejszy także emisję gazów cieplarnianych z biur i restauracji o 36 proc. (ok. 150 milionów ton gazów cieplarnianych), a w odniesieniu do łańcucha dostaw 31 proc. (w przeliczeniu na tonę żywności i opakowań). W ostatnich tygodniach firma pod naciskiem konsumentów w Wielkiej Brytanii zadecydowała o wycofaniu z obrotu na tamtejszym rynku plastikowych słomek.
Starbucks z kolei do roku 2020 ma wycofać ze swoich placówek wszystkie plastikowe słomki.
600 mld papierowych i plastikowych kubków
Każdego roku na świecie dystrybuowanych jest około 600 miliardów kubków papierowych i plastikowych. Większość z nich nie nadaje się do recyklingu lub kompostowania. Program „NextGen Cup Challange” powstał w 2018 roku, aby zjednoczyć przedsiębiorców, przemysł i firmy recyklingowe, w celu stworzenia nowej generacji kubków nadających się do recyklingu i/lub kompostowania.
Dołącz do dyskusji: Starbucks i McDonald's stworzą wspólnie biodegradowalny kubek