SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w listopadzie

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w listopadzie ub.r. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w listopadzie 2019 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2018 roku zmniejszyła się o 2,25 proc. do 78 337 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,92 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 44 760 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 27 201 egz. Zmniejszył się o 26,26 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu wszystkich tytułów.

Wiceliderem był „Automobilista” (Automobilista) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 5 260 egz., po spadku o 16,03 proc.

Trzecie miejsce zajął magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept), którego sprzedaż ogółem zmalała o 8,93 proc. do 4 937 egz.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 9,55 proc. (najbardziej w zestawieniu wszystkich tytułów), a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 0,54 proc.

Wśród miesięczników największy spadek, wynoszący 19,45 proc., miał tutaj „Automobilista”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w listopadzie

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krzysztof Suwart
AutoMoto: druk 74 tysiące, sprzedaż - 27 tysięcy, na oko jakieś 35 proc. Z ceny sprzedaży jakieś 45 proc. dla dystrybutorów. Interes na tej prasie coraz bardziej wstrząsający...
odpowiedź
User
Elefant
Kilka tytułów blisko zamknięcia. Najbliżej chyba Automobilista, który coraz bardziej tonie. Podobnie Auto moto. Ludzie przenieśli się do internetu.
odpowiedź
User
Nick
A co z Auto Motor i Sport? Podobno sprzedaż spadła poniżej 8 tys. egzemplarzy... nic dziwnego, że unikają ZKDP :)
odpowiedź