SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„CD-Action” liderem sprzedaży w I-III kwartale. „PC Format” stracił najwięcej

W pierwszych trzech kwartałach 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazyny komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC Format” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku wyniosła 56 731 egz., czyli o 15,38 proc. mniej niż w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję awansował „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 29 872 egz., po jednak spadku o 5,08 proc. - największym w zestawieniu.

Na trzecią lokatę spadł z kolei „PC Format” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie czasu zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 20,70 proc. do 28 166 egz.

We wrześniu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „CD-Action”, wyniosła 47 986 egz., po spadku względem września 2017 roku o 12,07 proc. - największym w zestawieniu.

Dalej uplasował się „Komputer Świat” (28 934 egz.; wzrost o 1,15 proc. - jedyny w zestawieniu), który wyprzedził „PC Format” (28 376 egz.; - 6,33 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „CD-Action” liderem sprzedaży w I-III kwartale. „PC Format” stracił najwięcej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Uchok
PC Format: sprzedaż 30 tys, cena 9,5 zł = 285 tys
Dystrybutor zabiera 45 proc, prenumerata niewiele rekompensuje = zostaje 156k
Tłoczenie 52 tys płyt = zostaje 120k zł
Drukowanie 52 tys egzemplarzy = zostaje 70 tys zł
Ruch nie odda kasy = zostaje 60k zł
Po podjęciu powierzchni biurowej, energii i innych kosztów zostaje 50k zł
Ze cztery osoby tam pracują, nawet na śmieciówkach = zostaje 35k zł

To nie są za dobre pieniądze. Z reklamami wyciągają może z 50k zł miesięcznie. Na miejscu redakcji szkoliłbym się gorączkowo z czegoś poza mediami, bo za rok będzie ciepło. A ludzi na rynku mnóstwo, również z edycją wideo itd
0 0
odpowiedź