„Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży w maju, tylko „Polska Metropolia Warszawska” na plusie
W maju br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Codzienna Nowiny”. Zyskała tylko „Polska Metropolia Warszawska”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w maju 2017 roku wyniosła 32 653 egz., czyli o 13,08 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,63 proc. do 31 030 egz.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w maju 2017 roku wyniosła 23 885 egz., po spadku o 9,97 proc.
Jedynym wzrostem - o 0,61 proc. do 2 976 egz. - pochwalić się mogła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa). Dziennik ten w zestawieniu był ostatni.
Najwięcej straciła natomiast „Gazeta Codzienna Nowiny” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 11. na 13. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 22,21 proc. i ostatecznie wyniósł 12 165 egz.
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. największym wzrostem wśród dzienników regionalnych pochwalić się mógł „Sport” (Ringier Axel Springer Polska) - było to 6,49 proc.
Na czele spadków znalazła się z kolei „Gazeta Lubuska” (Polska Press Grupa), która straciła 9,71 proc.
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży w maju, tylko „Polska Metropolia Warszawska” na plusie