„Gazeta Pomorska” najchętniej kupowana w 2023 roku, „Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych w 2023 roku najchętniej kupowana była „Gazeta Pomorska”, a na czele e-wydań znalazła się „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W 2023 roku średnia sprzedaż wydania „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) wyniosła 12 350 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 16,58 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 7 976 egz. zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Sprzedaż tytułu zmalała o 21,50 proc.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 7 705 egz., po spadku o 23,32 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają również wydawanie przez Polska Press Grupę tytuły „Polska Metropolia Warszawska” (6 257 egz.; wzrost o 9,71 proc.; awans z miejsca 12.) oraz „Głos - Dziennik Pomorza” (5 776 egz.; - 20,13 proc.; spadek z pozycji czwartej).
Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 16 proc.
Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet regionalnych i lokalnych w 2023 roku wyniosła 111 071 egz. Była o 16,97 proc. niższa niż w 2022 roku.
„Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań
Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są następujące gazety: „Polska Metropolia Warszawska” (3 046 egz.), „Nowiny” (1 303 egz.) i „Gazeta Krakowska” (1 266 egz.).
Na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania znajduje się „Polska Metropolia Warszawska” - 48,68 proc., a następnie: „Kurier Lubelski” - 36,87 proc. i „Gazeta Krakowska” - 26,49 proc.
Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy
Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” najchętniej kupowana w 2023 roku, „Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań