Spadła sprzeda dwutygodników poradnikowych w I-III kwartale, „Przyjaciółka” najchętniej kupowana
Wszystkie dwutygodniki poradnikowe dla kobiet w pierwszych trzech kwartałach br. zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Tina”. Pozycję najchętniej kupowanego tytułu zajęła „Przyjaciółka” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku wyniosła 155 781 egz. i w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku zmalała o 11,81 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem była „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 24,58 proc. do 121 395 egz.
Oczko niżej uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 80 071 egz., po spadku o 13,01 proc.
Czwartą lokatę zajęła „Pani Domu” (Edipresse Polska). W badanym okresie ten dwutygodnik sprzedawał się średnio w liczbie 56 285 egz., notując stratę wynoszącą 14,50 proc.
We wrześniu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Przyjaciółki”, wyniosła 151 633 egz., po spadku o 3,23 proc. Na drugiej pozycji znalazła się „Tina” (94 356 egz., w dół o 28,07 proc. - najbardziej w zestawieniu), a podium uzupełnia „Naj” (67 047 egz., - 9,74 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: Spadła sprzeda dwutygodników poradnikowych w I-III kwartale, „Przyjaciółka” najchętniej kupowana