o2 wycofało patronat nad galą Najmana ze „Słowikiem”, krytyka od Stanowskiego z rekordem like’ów na Kanale Sportowym
Po zamieszaniu wokół udziału gangstera „Słowika” w promocji gali Marcina Najmana patronat nad nią wycofał portal o2.pl (Grupa Wirtualna Polska), a Onet usunął tekst zapowiadający imprezę. Odcinek programu Krzysztofa Stanowskiego na youtube’owym Kanale Sportowym z dosadną krytyką Najmana za współpracę ze „Słowikiem” przez dwa dni zanotował 1,7 mln odtworzeń i ponad 180 tys. polubień.
W miniony weekend na konferencji zapowiadającej galę MMA VIP, za którą stoi Marcin Najman, gościem specjalnym był Andrzej Zieliński, pseudonim „Słowik” - były szef mafii pruszkowskiej, mający na koncie wyrok za kierowanie grupą przestępczą i kilkanaście lat pobytu w więzieniu. Na „Słowiku” ciążą obecnie kolejne zarzuty, z aresztu wyszedł w połowie grudnia ub.r. po wpłaceniu 200 tys. zł poręczenia majątkowego.
Na Marcina Najmana spadła fala krytyki za zaangażowanie „Słowika” do promowania wydarzenia sportowego. Przodował w niej Krzysztof Stanowski, założyciel Grupy Weszło i współwłaściciel Kanału Sportowego.
W wielu wpisach na Twitterze wyliczał swoje zastrzeżenia i polemizował z tłumaczeniami Najmana. Starał się też zweryfikować, czy wszyscy partnerzy gali MMA VIP wiedzą, że promuje ją „Słowik”.
Bez patronatu o2.pl i tekstu na Onecie
- Zadzwoniłem do Wodnej Służby Ratowniczej, która jest jednym z partnerów gali MMA VIP. Prezes Kujawa powiedział, że z zaskoczeniem oglądał konferencję, na której przedstawiono "Słowika" i że "odczuwa z tego powodu niepokój". Nie wyklucza, że współpraca właśnie dobiega końca - relacjonował Stanowski w poniedziałek po południu. - Wodna Służba Ratownicza odpowiadała za zabezpieczenie medyczne gali w zamian za logotyp wśród partnerów wydarzenia - zaznaczył.
Niedługo potem Fundacja Wodna Służba Ratownicza poinformowała w oświadczeniu, że nie wiedziała, kto będzie gościł na konferencji zapowiadającej MMA VIP, a w obecnej sytuacji wycofuje się ze współpracy.
Gala nie odbędzie się w hali miejskiej w Kielcach, o czym zdecydowały władze miasta. - Kielce wstępnie wycofują się z podpisania umowy z MMA VIP po mojej interwencji i kontrowersjach medialnych. Współpraca z byłymi gangsterami takimi jak "Słowik" to coś obrzydliwego dlatego dziwie się, że było to rozważane. Planowana kwota za wynajem hali jest również "powalająca" - poinformował Marcin Stępniewski, kielecki radny z PiS.
Portal o2.pl, należący do Grupy Wirtualna Polska, po konferencji z udziałem „Słowika” wycofał się z patronatu nad galą MMA VIP. - Nie wiedzieliśmy o współpracy organizatora z Andrzejem Zieliński ps. Słowik. Od czasu sobotniej konferencji nasz patronat nad galą nie jest aktualny - przekazało o2.pl internaucie pytającemu o sprawę na Facebooku. -
- Brawo. Popytałem też u samej góry i wiem, że Grupa Wirtualna Polska nie ma najmniejszego zamiaru nadawać jej rozgłosu. Brawa! - skomentował Krzysztof Stanowski.
Portal https://t.co/7evUTjpwX7 nie jest jest patronem gali. Brawo. Popytałem też u samej góry i wiem, że Grupa Wirtualna Polska nie ma najmniejszego zamiaru nadawać jej rozgłosu. Brawa! https://t.co/YTQhp0dxg0
— Krzysztof Stanowski (@K_Stanowski) January 12, 2022
W środę Stanowski pytał na Twitterze, dlaczego tekst zapowiadający MMA VIP jest nadal dostępny na Onecie. Niedługo potem artykuł zniknął z portalu.
- Bardzo dziękuję @onetpl za szybką reakcję. Myślę, że wszystkie media powinny do tego tematu tak odpowiedzialnie podchodzić. Cisza medialna co do jakichś kart walk, dat itd. - ocenił szef Grupy Weszło. - Onet zachował się świetnie, artykuł usunięty. Brawo! - podkreślił.
Bardzo dziękuję @onetpl za szybką reakcję. Myślę, że wszystkie media powinny do tego tematu tak odpowiedzialnie podchodzić. Cisza medialna co do jakichś kart walk, dat itd.
— Krzysztof Stanowski (@K_Stanowski) January 12, 2022
Onet zachował się świetnie, artykuł usunięty. Brawo! https://t.co/zRUbPasG1P
Krzysztof Stanowski sugerował też, że współpracę z organizatorem MMA VIP powinien zerwać mBank. - Teraz można zapytać na przykład @mBankpl czy aby na pewno obracanie pieniędzmi z gali "Słowika" to jest ich pomysł na nowoczesną bankowość. Dajcie trochę lajków, żeby zauważyli ten wpis - stwierdził na Twitterze.
- Przy czym sam mam konto w @mBankpl i dla mnie są mega spoko, po prostu mieli pecha, że niewłaściwa organizacja otworzyła konto w ich banku. Ale to się przecież da naprawić - zaznaczył.
„Dziennikarskie zero” o Najmanie i „Słowiku” z rekordem like’ów
W poniedziałek wieczorem na Kanale Sportowym pojawił się specjalny odcinek cyklu „Dziennikarskie zero”, w którym Krzysztof Stanowski komentuje sprawy pozasportowe.
Program w całości dotyczył udziału „Słowika” w promocji gali MMA VIP. Stanowski dosadnie skrytykował za to Najmana oraz przypomniał przestępczą działalność byłego szefa mafii pruszkowskie. Przeczytał maila otrzymanego od osoby, której rodzice lata temu zostali napadnięci i pobici w swoim lokalu gastronomicznych przez ówczesnych podwładnych „Słowika” w celu wymuszenia haraczu. Podobne relacje Stanowski publikował na Twitterze.
W środę rano Krzysztof Stanowski poinformował, że odcinek w ciągu doby dostał 127 tys. polubień (czyli „łapek w górę”), co jest rekordem na Kanale Sportowym. - Nie liczby cieszą, ale zasięg. Bo nagrałem to po to, by dotrzeć do jak największej liczby osób. Tym, którzy ten film promowali i puszczali dalej bardzo dziękuję! - skomentował dziennikarz.
W czwartek przed południem nagranie miało już 185 tys. „łapek w górę” i ponad 17 tys. komentarzy przy 1,75 mln odtworzeń.
Widzę, że idziemy na rekord Kanału Sportowego w łapkach w górę. Aktualnie rekord wynosi chyba 104 000 przez prawie dwa lata, a teraz mamy 73 000 przez noc.
— Krzysztof Stanowski (@K_Stanowski) January 11, 2022
Z kolei wrzucony dzień wcześniej na Twittera i Facebooka tekst wyświetlono około 700 000 razy.https://t.co/ZohJnkpcPP
Spór Stanowskiego i Najmana od dwóch lat
Krzysztof Stanowski i Marcin Najman są skonfliktowani od 2020 roku. Zaczęło się od kpin Stanowskiego z gali z udziałem Najmana, potem krytykowali się nawzajem w mediach społecznościowych. Najman wiele razy nazywał Stanowskiego „dziennikarskim zerem”, od czego wzięła się nazwa tego programu.
Jako dżingle są w nim puszczane fragmenty wypowiedzi Marcina Najmana z wydania „Hejt Parku” pokazanego wiosną 2020 roku. W trakcie dyskusji Najman oblał Stanowskiego napojem. Odcinek jest zdecydowanie najpopularniejszym materiałem na Kanale Sportowym, zanotował jak dotąd 7,1 mln odtworzeń.
Jesienią 2020 roku Stanowski wyśmiewał się z akcji obrony klasztoru w Częstochowie ogłoszonej przez Najmana po tym, jak do niektórych świątyni wtargnięto podczas protestów po wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji. Były zawodnik MMA wyzwał dziennikarza na walkę, a potem relacjonował w social media, że ten nie pojawił się w wyznaczonym miejscu.
Fragmenty tej relacji szybko stały się memami. Rok temu Marcin Najman charakterystyczną kurtkę, którą miał wtedy założoną, przekazał na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji marka Tyskie w ramach kampanii „Przejdźmy na Ty” zaaranżowała spotkanie Najmana i Stanowskiego przy piwie.
Dołącz do dyskusji: o2 wycofało patronat nad galą Najmana ze „Słowikiem”, krytyka od Stanowskiego z rekordem like’ów na Kanale Sportowym