SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Skok w spocie Tak Taka promuje zachowania grożące zdrowiu (wideo)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że wakacyjny spot telewizyjny Tak Taka narusza kodeks branżowy. Instytucja oceniła, że filmik pokazujący skok na dużą odległość promuje wśród młodych odbiorców zachowania zagrażające ich zdrowiu.

W spocie Tak Taka, którego dotyczyła skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy, młody mężczyzna jest „wystrzeliwany” przez grupkę znajomych z gigantycznej procy gumowej. Chłopak leci kilkadziesiąt metrów do przodu i uderza w ścianę komina, ale o dziwo nie odbija się od niej i nie spada na ziemię, tylko przylepia się jak do nadzwyczaj mocnego rzepu. Spot był emitowany w telewizji w minione wakacje (więcej).

Autor skargi dotyczącej tej reklamy ocenił, że promuje ona zachowania niebezpieczne, grożące uszkodzeniem ciała. Skarżący zauważył, że spot nie zawiera informacji, że występują w nim profesjonalni aktorzy i kaskaderzy, więc nie można naśladować ich samemu. W konsekwencji zdaniem autora protestu reklama dawała do zrozumienia młodym odbiorcom, że mogą powielać zachowania jej bohaterów.


Odpowiedzialna za ten spot Polska Telefonia Cyfrowa wyjaśniała, że jego wersja emitowana w telewizji to efekt montażu i już przy pobieżnym oglądzie można zauważyć, że skok przedstawiony w filmiku nie jest fizycznie możliwy do wykonania. Ponadto żaden element reklamy nie wzywa lub zachęca do naśladowania przedstawionych w niej czynności. W opinii PTC przekaz ma w przesadny sposób podkreślać przywiązanie klienta do reklamowanej usługi. Firma zaznaczyła też, że po kilkunastu dniach od startu kampanii do emisji trafiła wersja spotu, w której na początku wyświetlana jest plansza z napisem „Nie próbuj tego zrobić ~ chyba, że jesteś kaskaderem”. Przy czym operator podkreślił, że ta plansza miała bardziej uatrakcyjnić przekaz dla młodych osób niż ich ostrzegać.

Komisja Etyki Reklamy – analizująca pierwszą wersję spotu, bez planszy początkowej – oceniła, że przedstawione w nim treści promują zachowania stanowiące zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa młodych odbiorców. „Reklama pokazująca wystrzeliwanie człowieka z procy może wprowadzać w błąd dzieci lub młodzież poprzez wykorzystywanie ich naturalnej ufności i braku doświadczenia” - uzasadnił zespół orzekający KER. W efekcie instytucja uznała, że spot powinien zostać zmodyfikowany, żeby nie naruszał kodeksu branżowego.

Dołącz do dyskusji: Skok w spocie Tak Taka promuje zachowania grożące zdrowiu (wideo)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
radek
no i co... niańczymy pociechy niańczymy.
w żadnym kraju nie ma tak głupiej niańki jak urzędy i komisje w PL. Tutaj człowiek nie jest wolny, tutaj myśli za niego państwo.
Jak ktoś chce to niech skacze na takiej gumie - jednego głupka mniej
odpowiedź
User
privat
a co to ma wspólnego z technologiami, że jest w takim dziale?
odpowiedź
User
ANTYKATOL
JP2 NISZCZYŁ POLSKEŁĘ
odpowiedź