SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy VoD: Netflix mocno w górę, VoD.TVP.pl przed Ipla.tv., w dół Player.pl, Wp.tv i ShowMax

Liderem wśród serwisów VoD na polskim rynku pod względem liczby użytkowników pozostaje VoD.pl, a pod względem liczby odsłon i średniego czasu korzystania - Player.pl. W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały Player.pl i Wp.tv, a w skali miesiąca - ShowMax. Natomiast duży wzrost osiągnął Netflix.

W maju br. serwis VoD.pl (należący do Grupy Onet-RAS Polska) odwiedziło 2,99 mln realnych użytkowników, czyli 10,91 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 12,45 mln odsłon, a każdy spędził na stronie przeciętnie 42 minuty i 19 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

VoD.pl miał o 812,8 tys. użytkowników więcej niż zajmujący drugą pozycję Player.pl (Grupa TVN). Jednocześnie zanotował prawie trzy razy więcej odsłon (33,55 mln) i ponad siedem razy dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (5 godzin i 20:35 minuty).

Serwis WP.tv (Wirtualna Polska) miał 1,47 mln użytkowników, 3,71 mln odsłon i 7:15 minuty przeciętnego czasu korzystania. Dział VoD portalu TVP.pl przy nieznacznie mniejszej liczbie odwiedzających (1,41 mln) zanotował wielokrotnie więcej odsłon (18,39 mln) i wielokrotnie dłuższy średni czas spędzony przez użytkownika (3 godziny i 39:52 minuty).VoD.TVP.pl miał też o 48,6 tys. więcej użytkowników i 3,04 mln odsłon więcej niż Ipla.tv (Cyfrowy Polsat), a o 10:28 minuty krótszy przeciętny czas korzystania. Dodatkowo Ipla jako aplikacja miała 462,4 tys. użytkowników.

Z dwóch w pełni odpłatnych globalnych platform ShowMax miał więcej użytkowników niż Netflix (1,08 mln wobec 742,9 tys.), ale mniej odsłon (8,96 mln wobec 12,44 mln) i krótszy średni czas korzystania (7:04 minuty wobec 11:07 minuty).

Z kolei spośród usług VoD oferowanych przez dostawców telewizyjnych, NCplusgo.pl osiągnęło wyższe statystyki niż HBOgo.pl, zwłaszcza pod względem liczby odsłon i przeciętnego czasu spędzanego przez użytkownika.

Badanie Gemius/PBI obejmuje ruch na komputerach, smartfonach i tabletach.

Serwisy VoD w maju 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

vod.pl

2 989 711

12 449 603

0:42:19

10,91%

player.pl

2 176 939

33 556 097

5:20:35

7,94%

wp.tv

1 467 618

3 713 247

0:07:15

5,35%

tvp.pl - vod

1 405 855

18 386 457

3:39:52

5,13%

ipla.tv

1 357 214

15 341 330

3:50:20

4,95%

showmax.com

1 085 154

8 960 309

0:07:04

3,96%

netflix.com

742 857

12 436 679

0:11:07

2,71%

aplikacja Ipla

462 355

-

-

1,69%

ncplusgo.pl

234 065

5 966 505

0:29:48

0,85%

hbogo.pl

214 104

1 248 191

0:05:09

0,78%

Uruchomiony w Polsce w połowie lutego br. ShowMax wspiera kampania reklamowa, której najintensywniejszy etap trwał do maja. Jej pierwsza odsłona była oparta na spocie z udziałem Ewana McGregora, a druga promowała etiudę „Ksiądz” z Arkadiuszem Jakubikiem.

Najlepsze jak dotąd statystyki - 2,62 mln użytkowników i 13 mln odsłon - witryna osiągnęła w lutym. W kolejnych miesiącach zanotowała spadek liczby odwiedzających (do 1,7 mln w marcu i 1,08 mln w maju) i liczby odsłon (do 7,23 mln w kwietniu i 8,96 mln w maju), natomiast średni czas korzystania przez użytkownika wzrósł w maju do 7:04 minuty).

W połowie maja ruszyła promocja Play, w ramach której klienci podpisujący umowę abonamentową mogą przez rok korzystać z ShowMaxa za darmo. Obecnie wspiera to kampania reklamowa z udziałem Arkadiusza Jakubika.

Showmax.com w 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

luty

2 138 883

7 125 058

0:02:38

7,78%

marzec

2 625 537

13 012 129

0:03:43

9,48%

kwiecień

1 696 273

7 227 401

0:03:45

6,10%

maj

1 085 154

8 960 309

0:07:04

3,96%

W ciągu roku Vod.pl zanotował spadek zasięgu z 14,1 do 10,91 proc. (czyli o 22,6 proc.). Liczba odsłon serwisu zmalała o 2,92 mln (to 19 proc. w dół), a średni czas korzystania przez użytkownika wzrósł o 5:32 minuty (15 proc. w górę). Podawanie zmiany liczby użytkowników w skali roku jest mało miarodajne, bo w maju ub.r. łączna liczba internautów była znacząco niższa niż w maju br.

Z VoD.pl, tak samo jak z Ipli, w pierwszej połowie ub.r. zniknęły seriale, filmy i programy Telewizji Polskiej, ponieważ nadawca nie przedłużył wygasających umów. Jesienią VoD.pl zrezygnował z odpłatnej oferty subskrypcyjnej.

Jeszcze większe spadki zanotowały Player.pl i WP.tv. Serwis Grupy TVN stracił 23,4 proc. zasięgu, 13,66 mln odsłon (to 28,9 proc. w dół) i 18:13 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika (5,4 proc. w dół), a witryna Wirtualnej Polski - 33 proc. zasięgu, 3,53 mln odsłon (48,7 proc. w dół) i 5:19 minuty przeciętnego czasu korzystania (42,3 proc. w dół).

Z kolei dział VoD portalu TVP.pl przy spadku zasięgu o 14,5 proc. osiągnął wzrost liczby odsłon (o 3,8 mln, czyli 26,1 proc.) i przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika (o 15:46 minuty, a więc 7,7 proc.). Pod koniec maja br. witryna została udostępniona w nowej wersji.

Serwis Ipla.tv stracił w skali roku 21,7 proc. zasięgu i 4,46 mln odsłon (to 22,5 proc. w dół), a średni czas spędzany w nim przez użytkownika wydłużył się o 15:05 minuty (czyli o 7 proc.). Natomiast zasięg aplikacji Ipla zmalał o 28,1 proc.

Za to zasięg  Netflixa wzrósł w skali roku ponad pięciokrotnie (z 0,48 do 2,71 proc.), liczba odsłon - 16-krotnie (z 787 tys. do 12,44 mln ), a przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego - dwukrotnie (z 5:29 do 11:07 minuty). Jesienią ub.r. serwis został uruchomiony w pełni spolszczonej wersji, natomiast 30 maja pojawił się w nim piąty sezon hitowego serialu „House of Cards”.

HBOgo.pl zanotował duże spadki, natomiast NCplusgo.pl w maju ub.r. zanotował zbyt małą odwiedzalność, by została ona oszacowana w badaniu Gemius/PBI.

Dołącz do dyskusji: Serwisy VoD: Netflix mocno w górę, VoD.TVP.pl przed Ipla.tv., w dół Player.pl, Wp.tv i ShowMax

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janek
No nie oszukujmy się... player jest totalnie playerem PLUS (płatnym) nic na świeżo za free nie można obejrzeć.. nawet ten wątpliwej jakości Belle Epoque w PLUSie płatnym.. programy TTV, Turbo, Style.. wszystko w Plusie... został tylko wojewódzki do oglądania.. więc nie dziwota że jedzie w dół...
a chwila... ilość reklam i ich czas trwania idą w górę!
odpowiedź
User
sg
Bibliotek Showmaxa jest na miesiąc, potem nie ma co oglądać. Duzo nudnych filmów i seriali. A do tego fatalny sposób logowania. Jak się nie ma zgody na zapisywanie plików cookie to blokuje dostęp do konta.
odpowiedź
User
Polak
Niech mi ktoś wyjaśni, jakim cudem showmax i netflix mają średni czas oglądania ok. 10 min, jak choćby 1 odcinek sitcomu ma zazwyczaj ok. 20 min. To albo nie da się pomierzyć, albo wyjaśnia, że póki co ludzie się rejestrują na darmowy czas, patrzą, że to zupełnie nie dla nich i kończą. Więc ciekawe ile osób na prawdę coś tam ogląda (z tego ok 1 mln osób/platformę). To są ci "zabójcy telewizji"?
odpowiedź