SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

VoD.pl przed Playerem, TVP i CDA przed Iplą, Netflix wyprzedził Showmaxa (analiza)

Wśród platform VoD najwięcej użytkowników ma VoD.pl, natomiast najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez internautów notują Player.pl i Vod.tvp.pl. W skali roku bardzo duży wzrost odwiedzalności osiągnął Netflix, dzięki czemu wyprzedził Showmaxa.

We wrześniu br. VoD.pl (Grupa Onet-RASP) odwiedziło 3,76 mln realnych użytkowników (czyli 14,09 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 14,59 mln odsłon, a każdy spędził na stronie przeciętnie 32 minuty i 5 sekund (32:05) - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na początku zeszłego miesiąca w serwisie pojawiły się treści z konkurencyjnych platform: Player.pl (Grupa TVN) i Ipli (Cyfrowy Polsat).

Player.pl - na początku września udostępniony w nowej wersji - przy 3,09 mln użytkowników miał 35,2 mln odsłon oraz trzy godziny i 27:05 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Dodatkowo aplikacja mobilna tego serwisu miała 602,4 tys. użytkowników.

Natomiast Vod.tvp.pl zanotował 2,88 mln użytkowników, 39,8 mln odsłon oraz trzy godziny i 14:05 minuty średniego czasu korzystania. Serwis w nowej odsłonie pojawił się w maju br., udostępniono w nim wiele produkcji archiwalnych, m.in. ponad 20 kultowych seriali.

Ipla, należąca do trzeciego z głównych nadawców telewizyjnych - Cyfrowego Polsatu, jest dostępna zarówno jako serwis www (w zeszłym miesiącu miał 2,03 mln użytkowników, 17,71 mln odsłon oraz dwie godziny i 31:28 minuty) i aplikacja mobilna (693 tys. użytkowników, 22,56 mln odsłon oraz trzy godziny i 25:14 minuty), jak też aplikacja desktopowa (354,3 tys. użytkowników).

Wśród platform z odpłatną ofertą abonamentową największy zasięg ma dział Premium serwisu Cda.pl - w minionym miesiącu zanotował 2,4 mln użytkowników, 15,81 mln odsłon i 14:24 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Cały serwis Cda.pl miał 6,78 mln użytkowników i 134,1 mln odsłon.

Netflix przy 996,1 tys. użytkowników zanotował 14,69 mln odsłon i 18:07 minuty średniego czasu korzystania, a Showmax miał 818,9 tys. użytkowników, 14,53 mln odsłon i 15:48 minuty średniego czasu korzystania. Znacznie niższe wyniki osiągnęły NCplusGo.pl i HBOgo.pl, dostępne tylko dla klientów usług telewizyjnych NC+ i HBO.

Platformy VoD we wrześniu 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

vod.pl

3 762 654

14 591 887

0:32:05

14,09%

player.pl

3 095 811

35 206 590

3:27:05

11,60%

tvp.pl - vod

2 878 405

39 800 412

3:14:05

10,78%

cda.pl - premium

2 399 902

15 809 031

0:14:24

8,99%

ipla.tv

2 033 584

17 709 256

2:31:28

7,62%

wp.tv

1 879 188

5 332 475

0:09:22

7,04%

netflix.com

996 079

14 689 741

0:18:07

3,73%

showmax.com

818 953

14 533 426

0:15:48

3,07%

aplikacja Ipla mobile

693 037

22 558 148

3:25:14

2,60%

aplikacja Player

602 367

-

-

2,26%

aplikacja Ipla PC

354 300

-

-

1,33%

ncplusgo.pl

341 361

6 978 389

0:24:06

1,28%

hbogo.pl

323 588

2 228 913

0:06:33

1,21%

aplikacja nc+ GO

166 853

-

-

0,62%

aplikacja ShowMax

111 406

-

-

0,42%

aplikacja vod Onet

101 630

9 951 117

3:21:53

0,38%

aplikacja Netflix

89 693

-

-

0,34%

aplikacja HBO GO Polska

85 532

-

-

0,32%

Tylko na komputerach VoD.pl zanotował w zeszłym miesiącu 3,12 mln realnych użytkowników i 11,8 mln odsłon. Pod względem liczby odsłon i przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego najlepsze wyniki osiągnęły Player.pl i Vod.tvp.pl - pierwszy osiągnął 32,61 mln odsłon oraz cztery godziny i 24:50 minuty średniego czasu korzystania, a drugi - 25,64 mln odsłon oraz trze godziny i 47:11 minuty średniego czasu korzystania.

Na ponad trzy godziny swojego przeciętnego użytkownika przyciągnęła też Ipla.tv.

Platformy VoD we wrześniu 2017 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

vod.pl

3 122 202

11 801 084

0:35:28

11,69%

player.pl

2 398 644

32 614 051

4:24:50

8,98%

cda.pl - premium

2 050 607

13 438 141

0:16:16

7,68%

tvp.pl - vod

1 942 638

25 644 651

3:47:11

7,28%

wp.tv

1 668 411

4 651 210

0:09:36

6,25%

ipla.tv

1 434 682

14 287 669

3:14:33

5,37%

netflix.com

846 468

14 013 155

0:21:14

3,17%

showmax.com

703 761

14 354 095

0:18:22

2,64%

aplikacja Ipla PC

354 300

-

-

1,33%

hbogo.pl

310 396

2 215 533

0:06:50

1,16%

ncplusgo.pl

233 194

6 649 185

0:35:13

0,87%

Na smartfonach największy zasięg zanotował serwis Vod.tvp.pl (1,2 mln użytkowników), który nieznacznie wyprzedził VoD.pl (1,11 mln). Dodatkowo aplikacja VoD Onetu miała 101,6 tys. użytkowników, z których każdy korzystał z niej średnio przez trzy godziny i 21:53 minuty.

Jeszcze dłuższy przeciętny czas korzystania (trzy godziny i 25:14 minuty) zanotowała aplikacja Ipli, która miała też zdecydowanie najwięcej odsłon (22,56 mln).

Serwis Netflix miał nieco więcej użytkowników niż Showmax (161,5 tys. wobec 121 tys.) i dużo więcej odsłon, natomiast aplikacja mobilna Showmaxa ze 111,4 tys. użytkowników wyprzedziła aplikację Netflixa (89,7 tys.).

Platformy VoD we wrześniu 2017 r. na smartfonach i tabletach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

tvp.pl - vod

1 196 747

14 155 761

1:38:01

4,48%

vod.pl

1 109 699

2 790 803

0:08:59

4,16%

player.pl

915 239

2 592 539

0:06:24

3,43%

aplikacja Ipla mobile

693 037

22 558 148

3:25:14

2,60%

ipla.tv

671 951

3 421 587

0:43:01

2,52%

aplikacja Player

602 367

-

-

2,26%

cda.pl - premium

447 652

2 370 890

0:02:40

1,68%

wp.tv

301 184

681 265

0:05:19

1,13%

aplikacja nc+ GO

166 853

-

-

0,62%

netflix.com

161 473

676 586

0:00:31

0,60%

showmax.com

121 045

179 331

0:00:07

0,45%

aplikacja ShowMax

111 406

-

-

0,42%

ncplusgo.pl

109 735

329 205

0:00:10

0,41%

aplikacja vod Onet

101 630

9 951 117

3:21:53

0,38%

aplikacja Netflix

89 693

-

-

0,34%

aplikacja HBO GO Polska

85 532

-

-

0,32%

Zasięg VoD.pl w skali roku zmalał o 1,69 pkt proc., czyli 10,7 proc. Jednocześnie serwis stracił 4,81 mln odsłon (24,8 proc. w dół) i zyskał 67 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (3,6 proc. w górę).

Z kolei Player.pl stracił 2,58 pkt proc. zasięgu, 27,08 mln odsłon oraz godzinę i prawie 9 minut przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika (to spadki o 18,2, 43,5 i 25,2 proc.).

Spadki zanotowały również WP.tv (o 4 proc. zasięgu, 27,8 proc. odsłon i 22,3 proc. średniego czasu korzystania) oraz aplikacja desktopowa Ipli (o 43,9 proc. zasięgu). Rok temu aplikacje mobilne nie były jeszcze objęte badaniem Gemius/PBI.

Za to serwis Vod.tvp.pl zyskał 1,24 pkt proc. zasięgu i 14,06 mln odsłon (to wzrosty o 13 i 54,6 proc.). Jednocześnie przeciętny czas spędzany w nim przez użytkownika zmalał o 20 minut i 21 sekund (czyli 9,5 proc.).

Z kolei zasięg Netflixa wzrósł o 2,64 pkt proc., czyli aż 242 proc., a liczba jego odsłon - o 12,22 mln, czyli prawie 500 proc. Przeciętny czas spędzany w serwisie przez użytkownika wydłużył się natomiast z 7 minut i 14 sekund do 18 minut i 7 sekund (to 150 proc. w górę).

Znaczące wzrosty zasięgów zanotowały też NCplusgo.pl (o 0,46 pkt proc., czyli 56,1 proc.) i HBOgo.pl (o 0,28 pkt proc., czyli 30,1 proc.).

Showmax, który w Polsce wystartował w lutym br., z miesiąca na miesiąc notuje coraz niższe zasięgi: z 2,62 mln użytkowników w marcu do 1,1-1,2 mln w maju, czerwcu i lipcu oraz 818,9 tys. we wrześniu. Wiosną serwis wspierała intensywna kampania reklamowa, w której pierwszym etapie wystąpili Ewan McGregor i aktorzy z filmów Patryka Vegi, a w drugim była promowana etiuda „Ksiądz” z Arkadiuszem Jakubikiem w roli głównej.

Natomiast w czerwcu sieć Play do oferty Stan Nielimitowany wprowadziła 12-miesięczny dostęp do Showmaxa bez dodatkowych opłat, w kampanii reklamował to Arkadiusz Jakubik.

Z kolei liczba odsłon serwisu we wrześniu osiągnęła najwyższą jak dotąd wartość (14,53 mln). Jednocześnie wydłużył się przeciętny czas korzystania z witryny - z 2-4 minut w pierwszych miesiącach jej działania, przez 7-8 minut w kolejnych, do 15 minut i 48 sekund we wrześniu.

Spory wzrost zanotowała też aplikacja mobilna Showmaxa - z 41,4 tys. użytkowników w czerwcu do 111,4 tys. we wrześniu.

Showmax.com w 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

luty

2 138 883

7 125 058

0:02:38

7,78%

marzec

2 625 537

13 012 129

0:03:43

9,48%

kwiecień

1 696 273

7 227 401

0:03:45

6,10%

maj

1 085 154

8 960 309

0:07:04

3,96%

czerwiec

1 241 470

10 075 155

0:07:29

4,59%

lipiec

1 184 461

10 090 886

0:07:51

4,47%

sierpień

895 985

8 935 225

0:11:29

3,39%

wrzesień

818 953

14 533 426

0:15:48

3,07%

 

Aplikacja Showmaxw 2017 r.

czerwiec

41 313

-

-

0,15%

lipiec

44 216

-

-

0,17%

sierpień

100 308

-

-

0,38%

wrzesień

111 406

-

-

0,42%

Dołącz do dyskusji: VoD.pl przed Playerem, TVP i CDA przed Iplą, Netflix wyprzedził Showmaxa (analiza)

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ile kosztuje
wybielanie się przez złodziei w towarzystwie legalnych serwisów?
odpowiedź
User
Polak
wybielanie się przez złodziei w towarzystwie legalnych serwisów?
Nie wiem do kogo pijesz?, ale chyba jakby coś było nielegalne, to by zostało zamknięte! Jest jakiś wyrok?
odpowiedź
User
witam
Nie za bardzo rozumiem, jak to się dzieje, że przeciętny użytkownik netflixa czy showmaxa w miesiący siedzi tam ok. 20 minut. Przecież to ledwo jeden odcinek sitcomu się zmieści? I oni płacą co miesiąc abonament, aby mięć dostęp do jednego epizodu? Czy może jest paru użytkowników oglądających sporo, a reszta po 2-3 min ciągle (bo już przecież od kilku miesięcy to działa) sprawdza co to w czasie jakiś darmowych triali i potem rezygnuje?
odpowiedź