LVBET.pl liderem serwisów bukmacherskich. STS.pl i eFortuna.pl przyciągają najbardziej, mocno w dół Bet365.com
Wśród serwisów bukmacherskich najwięcej użytkowników miał w czerwcu LVBET.pl, a najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez internautów zanotowały STS.pl i eFortuna.pl. Polskie witryny osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności, natomiast po zmianach prawnych zmarginalizowane zostały globalne platformy, m.in. Bet365.com i Bet-at-home.com.
W czerwcu br. LVBET.pl odwiedziło 2,25 mln realnych użytkowników, czyli 8,26 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 7,9 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 3 minuty i 45 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Za to STS.pl i eFortuna.pl, mając odpowiednio 1,2 mln i 999 tys. użytkowników, czyli ok. dwa razy mniej niż LVBET.pl, zanotowały wielokrotnie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika. Na STS.pl internauci wykonali 37,94 mln odsłon, a każdy spędził na stronie przeciętnie 46 minut i 33 sekundy, a eFortuna.pl miała 33,16 mln odsłon oraz 49 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania.
Z kolei Totolotek.pl zanotował 248,7 tys. użytkowników, 6,15 mln odsłon oraz 31 minut i 15 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę.
Poza zestawieniem znalazły się serwisy innych firm bukmacherskich działających w Polsce, m.in. eToto.pl, i iFotbet.pl.
Dla bukmacherów czerwiec był bardzo ważnym miesiącem z uwagi na piłkarskie mistrzostwa świata. Dlatego niektóre firmy oprócz standardowych reklam produktowych w internecie i sponsoringu sportu realizowały kampanie bardziej wizerunkowe. LV BET do swojej akcji zaangażował popularnego działacza Zdzisława Kręcinę, a ForBet promował się spotem pokazującym, jak kibice w pubie śpiewają romantyczną piosenkę.
Bukmacherzy współpracują też z dziennikarzami i ekspertami piłkarskimi. eToto od początku br. promują Mateusz Borek, Roman Kołtoń i Tomasz Hajto, a na początku czerwca dołączył do nich Michał Pol, a ambasadorem ForBetu jest Bożydar Iwanow.
Na rynek wchodzą kolejne podmioty. Jesienią ub.r. działalność w Polsce zaczął rumuński Superbet (ambasadorem reklamowym firmy został Jerzy Dudek), a tuż przed mundialem Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe (wchodzące w skład holdingu obejmującego też m.in. „Super Express” i Grupę Radiową Time) uruchomiły Totalbet.
Z kolei globalne platformy zostały zmarginalizowane wskutek nowelizacji ustawy hazardowej, na mocy której od lipca ub.r. dostawcy internetowi mają obowiązek blokowania dostępu do serwisów hazardowych działających bez zezwolenia polskiego ministra rozwoju i finansów. Wielu międzynarodowych bukmacherów już wiosną ub.r. albo zupełnie wycofało się z naszego rynku, albo przestało się blokować
Mimo to w czerwcu br. Bet365.com i Bet-at-home.com zanotowały po prawie 70 tys. użytkowników. Pierwszy serwis miał też 2,53 mln odsłon, a przeciętny użytkownik spędził w nim 36 minut i 22 sekundy.
LVBET.pl prawie cały swój ruch w minionym miesiącu zanotował na komputerach - miał tam 2,21 mln użytkowników i 7,7 mln odsłon.
eFortuna.pl przy 616 tys. użytkowników miała 30,55 mln odsłon, a STS.pl zanotował 573,5 tys. użytkowników i 31,45 mln odsłon. W tym pierwszym serwisie użytkownik spędził przeciętnie godzinę, 18 minut i 44 sekundy, w a drugim - godzinę, 34 minuty i 55 sekund.
Z kolei na smartfonach i tabletach liderem była eFortuna.pl z 659,1 tys. użytkowników i 6,49 mln odsłon.
Natomiast z Totolotek.pl odwiedzający korzystał przeciętnie przez 63 minuty i 45 sekund.
W skali roku większość polskich witryn osiągnęła duże wzrosty odwiedzalnośći. Zdecydowanie najwięcej zyskał LVBET.pl, który w czerwcu ub.r. nie został uwzględniony w wynikach Gemius/PBI, ponieważ odwiedziło go niewystarczająco dużo uczestników tego badania. W praktyce oznacza to, że strona miała poniżej 50 tys. realnych użytkowników. Tak samo było z Totolotek.pl.
STS.pl zyskał w skali roku 2,39 pkt proc. zasięgu i 10,32 mln odsłon (to odpowiednio 118,9 i 37,4 proc. w górę), przy czym średni czas korzystania ze strony zmalał o 46,2 proc. Natomiast eFortuna.pl przy nieznacznym wzroście zasięgu (o 0,16 pkt proc., czyli 4,6 proc.) zyskała 8,99 mln odsłon oraz 9 minut i 36 sekund średniego czasu korzystania (37,2 i 24,1 proc. w górę).
Bet365.com stracił 97,4 proc. zasięgu i 98,8 proc. odsłon, natomiast Bet-at-home.com przy spadku zasięgu o 87,8 proc. miał prawie dwa razy więcej odsłon i wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania niż rok wcześniej.
W skali miesiąca LVBET.pl zanotował niewielkie wzrosty, za to Bet365.com i Bet-at-home.com - duże spadki, zwłaszcza zasięgu.
Na STS.pl liczba użytkowników zwiększyła się prawie czterokrotnie, a liczba odsłon - ponad dwukrotnie. eFortuna zyskała 86,3 proc. zasięgu i 40,2 proc. odsłon. W obu serwisach mocno, o prawie jedną trzecią, skrócił się średni czas korzystania przez użytkownika.
Dołącz do dyskusji: LVBET.pl liderem serwisów bukmacherskich. STS.pl i eFortuna.pl przyciągają najbardziej, mocno w dół Bet365.com