Serial z Joanną Brodzik liderem, mimo mniejszej widowni
“Życie nad rozlewiskiem” - trzeci sezon serialu obyczajowego TVP 1 z Joanną Brodzik w roli głównej - śledziło mniej widzów niż poprzednią serię. Dał on jednak stacji pozycję lidera rynku tv. Wpływy z reklam wyniosły 16,9 mln zł.
Losy bohaterów “Życie nad rozlewiskiem” w każdą niedzielę ok. 20.20 oglądane była przez średnio 3,78 mln widzów, co dawało Jedynce w tym czasie 22,35 proc. udziału w grupie 4+ i tylko 17,40 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Nadawana jesienią ub.r. w TVP 1 poprzednia część opowieści zatytułowana “Dom nad rozlewiskiem” notowała lepsze wyniki - oglądało ją bowiem 4,46 mln osób, co dało stacji odpowiednio 26,32 proc. i 22,63 proc. udziału (dowiedz się więcej).
Mimo spadku widowni Jedynka zachowała pozycję lidera w paśmie emisji serialu w grupie 4+. Drugie miejsce zajęła stacja TVN, nadająca wówczas “Taniec z gwiazdami”, co przekładało się na 21,44 proc. udziału w rynku. Na trzecim miejscu znalazł się Polsat (“Tylko muzyka”, filmy fabularne; 15,74 proc.), a czwarta była Dwójka (“Kabaretowy Klub Dwójki”, “Czas honoru”; 11,73 proc.). W grupie 16-49 TVP 1 była trzecia za Polsatem i TVN.
Wpływy z reklam wyemitowanych przed i po odcinkach “Życia nad rozlewiskiem” wyniosły 16,9 mln zł. Na poprzedniej części opowieści Jedynka zarobiła 18,6 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów).
fot. TVP / Krzysztof Świeżak/Zoom
Z danych telemetrycznych wynika, że serial oglądały głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym i wyższym.
Telewizja Polska prowadzi obecnie rozmowy na temat realizacji czwartej części serialu.
Widownia “Życia nad rozlewiskiem”
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
04-09-2011 | 3 907 297 | 24,35% | 19,65% |
11-09-2011 | 3 430 711 | 21,45% | 15,59% |
18-09-2011 | 3 285 751 | 20,08% | 14,45% |
25-09-2011 | 3 602 556 | 21,51% | 16,14% |
02-10-2011 | 3 707 607 | 22,21% | 16,57% |
09-10-2011 | 3 576 204 | 20,71% | 14,42% |
16-10-2011 | 3 464 449 | 20,42% | 14,89% |
23-10-2011 | 3 701 392 | 21,46% | 17,18% |
30-10-2011 | 4 005 015 | 23,29% | 18,95% |
06-11-2011 | 3 767 988 | 21,26% | 17,22% |
13-11-2011 | 4 119 710 | 24,01% | 19,51% |
20-11-2011 | 4 241 202 | 24,22% | 19,78% |
27-11-2011 | 4 278 215 | 25,40% | 21,22% |
Średnia | 3 776 465 | 22,35% | 17,40% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 – Życie | 3 776 465 | 22,35% | 17,40% |
TVN | 3 621 461 | 21,44% | 17,46% |
Polsat | 2 658 706 | 15,74% | 21,85% |
TVP 2 | 1 981 488 | 11,73% | 11,95% |
Profil widowni produkcji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 37,05% | 77 |
Kobiety | 62,95% | 121 | |
Wiek | 4-9 | 1,43% | 24 |
10-15 | 3,79% | 56 | |
16 - 19 | 1,87% | 33 | |
20 - 24 | 2,77% | 35 | |
25 - 29 | 3,39% | 38 | |
30 - 34 | 4,66% | 56 | |
35 - 39 | 6,94% | 94 | |
40 - 44 | 5,89% | 92 | |
45 - 49 | 8,50% | 124 | |
50 - 54 | 11,03% | 137 | |
55 - 59 | 11,38% | 147 | |
60 | 38,37% | 190 | |
Wlk. miasta | Wieś | 49,98% | 128 |
< 50 tys. | 23,88% | 99 | |
50-100 tys. | 6,48% | 75 | |
100-200 tys. | 5,17% | 64 | |
> 200 tys. | 14,49% | 72 | |
Zawód | Top management | 6,82% | 79 |
Pracownicy średniego szczebla | 13,39% | 89 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,01% | 90 | |
Emeryci | 45,05% | 175 | |
Inni | 16,73% | 55 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 53,44% | 118 |
Średnie | 27,56% | 93 | |
Wyższe | 13,78% | 110 | |
Inne | 5,22% | 41 |
Dołącz do dyskusji: Serial z Joanną Brodzik liderem, mimo mniejszej widowni
żenua