Selectivv realizuje kampanie w Indiach, planuje działalność w innych krajach azjatyckich
Specjalizująca się w reklamie mobilnej firma Selectivv zawiązała spółkę joint-venture z grupą mediową RoundArk, by realizować kampanie na rynku indyjskim. W najbliższych miesiącach działalność zostanie rozszerzona na kolejne kraje azjatyckie.
Jak podaje Selectivv, na początku 2016 roku Indie z 220 mln użytkowników smartfonów wyprzedziły USA i stały się drugim po Chinach rynkiem pod względem liczby użytkowników smartfonów. Według prognoz firmy Ericsson liczba użytkowników smartfonów do 2021 roku wzrośnie w Indiach czterokrotnie.
- Indie i inne kraje azjatyckie to rynek o ogromnym potencjalne dla firm zajmujących się mobile. Rozwój tam jest łatwiejszy i bardziej opłacalny niż walka na dojrzałych rynkach amerykańskim i zachodnio-europejskim – mówi Aleksander Luchowski, prezes zarządu Selectivv.
RoundArk to indyjska grupa mediowa specjalizująca się w reklamie cyfrowej z biurami w Indiach, USA, Wielkiej Brytanii i Australii. Nawiązana przez Selectivv z RoundArk współpraca zakłada obsługę kampanii reklamowych klientów indyjskiej agencji za pomocą systemu Selectivv. Po kilkumiesięcznym okresie przejściowym, w trakcie którego polski zespół konfiguruje i nadzoruje kampanie, partnerzy z RoundArk przejmą całość obsługi na rynkach azjatyckich. RoundArk przetestował już skuteczność kampanii Selectivv na dwóch klientach.
- Indyjscy partnerzy zdecydowali się na współpracę z nami, bo w przeciwieństwie do większości systemów reklamy mobilnej, oprócz technologii oferujemy także obsługę oraz doradztwo - wyjaśnia Dominik Karbowski, wiceprezes Selectivv - Prowadzenie efektywnych kampanii mobile wymaga doświadczenia, tymczasem na rynku ciągle brakuje specjalistów. Dlatego marketerzy doceniają agencje, które mogą zająć się kompleksowo planowaniem i prowadzeniem ich kampanii. Obecnie Selectivv ma w Indiach dostęp do 2,5 mld wyświetleń reklam dziennie.
Firma, podobnie jak w Europie Centralnej, planuje oferować klientom usługi oparte o analizę big data zgromadzonych danych: wyróżnianie profili behawioralnych oraz analizy psychograficzne użytkowników aplikacji.
W kolejnych miesiącach Selectivv i RoundArk zaczną sprzedaż reklam na kolejnych rynkach - w Singapurze, Tajlandii, Filipinach, Australii, Malezji, Indonezji oraz Wietnamie.
Według badania eMart Solutions, 71 proc. digital marketerów w Indiach jest przekonanych, że mobile jest kluczowy dla ich biznesu. EMarketer szacuje, że mobile jest małą, ale szybko rosnącą częścią cyfrowej reklamy w Indiach. W 2015 roku szacowano wartość wydatków na mobile w tym kraju na 173 mln dolarów. W 2016 roku kwota ta ma ulec podwojeniu, co oznacza prawie 30 proc. udział w wydatkach na reklamę digital i prawie 5 proc. wszystkich wydatków mediowych. Do 2019 reklamodawcy w Indiach na mobile będą wydawać 1,32 mld dolarów i 15 proc. wszystkich wydatków.
Dołącz do dyskusji: Selectivv realizuje kampanie w Indiach, planuje działalność w innych krajach azjatyckich