SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki na reklamę telewizyjną w październiku wzrosły o 7 proc. Polsat liderem

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w październiku 2023 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 8,12 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 4,20 mln spotów reklamowych, o 4,20 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 23,30 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 22,97 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w październiku br. wyniosły łącznie 3,73 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 6,84 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 631,95 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 7,03 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 0,72 proc. do 413,40 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (314,28 mln zł; + 23,07 proc.), która wyprzedziła TVP1 (254,64 mln zł; - 9,55 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 145,59 mln zł i wzrostem o 38,56 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 141,91 mln zł - w październiku 2023 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 6,67 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (115,51 mln zł; w dół o 10,74 proc.) i Nestle (94,48 mln zł; + 188,19 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną w październiku wzrosły o 7 proc. Polsat liderem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl