Rynek przeglądarek internetowych: Chrome rządzi na świecie, pokonał Firefoxa w Polsce
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w maju br. powiększyła przewagę nad rywalami, a na polskim rynku w końcu, i to od razu bardzo wyraźnie, wyprzedziła Firefoxa.
Z danych StatCounter wynika, że w maju br. Chrome miał w skali globalnej 45,6 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 45,22 proc. w kwietniu.
Kolejny raz wyraźny spadek zanotował drugi w rankingu Internet Explorer Microsoftu (z 21,43 proc. do 20,78 proc.). Nieznacznie zyskał natomiast trzeci Firefox (z 18,62 proc. do 18,72 proc.).
Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (10,02 proc. - wzrost o 0,23 pkt. proc.) i Opera (1,35 proc. - spadek o 0,04 pkt. proc.).
W Polsce utrzymywaną przez dobrych kilka lat pozycję lidera - na rzecz Chrome - w końcu stracił Firefox. Między kwietniem a majem br. przeglądarka Mozilli zanotowała spadek z 39,61 proc. do 38,38 proc. udziału w naszym rynku. Tymczasem Chrome zwiększył swój rynkowy udział z 39,29 proc. do 41,71 proc., od razu zyskując ponad 3 pkt. proc. przewagi nad rywalem.
Pierwszą piątkę uzupełniają Internet Explorer (8,38 proc., spadek o 0,63 pkt. proc.), Opera (7,37 proc., spadek o 0,46 pkt. proc.) oraz Safari (1,94 proc., spadek o 0,03 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome rządzi na świecie, pokonał Firefoxa w Polsce