Rossmann się nie zatrzymuje. Ma w Polsce prawie 2 tys. drogerii, rośnie sprzedaż
Sieć drogerii Rossmann w 2024 roku otworzyła 164 nowe drogerie i ma ich już ponad 1,9 tys. Jej przychody sprzedażowe zwiększyły się o 12,5 proc.
Rossmann w komunikacie prasowym podał, że w 2024 roku oprócz uruchomienia 164 nowych drogerii (co jest rekordową liczbą w historii firmy w naszym kraju) przeprowadzono remonty i rozbudowy w prawie 150 placówkach.
Do firmy obecnie należy w Polsce 1 925 drogerii. W komunikacie zaznaczyła, że w ub.r. uruchamiała je także w małych miejscowościach, takich jak Mysiadło (województwo mazowieckie), Wojtówce (woj. dolnośląskie) czy Potworowie (woj. łódzkie). Natomiast w Łodzi uruchomiła swoją placówkę numer 50.
Za trzy lata Rossmann chce mieć 2,3 tys. drogerii
W 2025 roku sieć Rossmann ma powiększyć się o ponad 100 drogerii. Firma chce je uruchamiać w galeriach i parkach handlowych oraz w lokalach usługowych na osiedlach mieszkaniowych.
– W najbliższych latach zainwestujemy ponad 1,5 mld zł. W 2028 r. będziemy mieć 2,3 tys. drogerii. Stworzymy tysiące nowych miejsc pracy – wylicza Marcin Grabara, prezes Rossmann SDP.
CZYTAJ TEŻ: W telewizji najmocniej reklamowane sklepy. Lidl i dwie inne sieci przed Biedronką
Firma wypracowała w 2024 roku 17,9 mld zł przychodów, co wobec 15,9 mld zł rok wcześniej oznacza wzrost o 12,5 proc. To sprzedaż zarówno w jej placówkach stacjonarnych, jak i sklepie internetowym, który od dawna jest w czołówce najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce. W grudniu 2024 roku odwiedziło go 9,17 mln internautów, spędzając tam średnio po 10 minut i 27 sekund (według badania Mediapanel).
W komunikacie nie podano wyników rentowności Rossmann SDP. Jak analizowaliśmy szczegółowo, w 2023 roku spółka przy 13,35 mld zł przychodów netto zarobiła na czysto 1,31 mld zł, wobec 1,12 mld zł rok wcześniej. Średnioroczne zatrudnienie w firmie wynosiło 14 841 etatów.
Dołącz do dyskusji: Rossmann się nie zatrzymuje. Ma w Polsce prawie 2 tys. drogerii, rośnie sprzedaż