Agencja mediowa Roberta Lewandowskiego: ponad cztery razy więcej przychodów, 0,5 mln zł zysku
W ub.r. agencja RL Media, której połowę udziałów ma spółka Roberta Lewandowskiego, osiągnęła wzrost przychodów z 22,11 do 99,28 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 244,7 do 490,8 tys. zł.
Założona w 2017 roku RL Media zaczynała od obsługi mediowej działań marketingowych z udziałem Roberta i Anny Lewandowskich. W ub.r. pracowała m.in. przy kampaniach cateringu dietetycznego SuperMenu promowanego przez Lewandowską. Ponadto po wygranym przetargu zajmowała się obsługą mediową firmy Dawtona.
Ub.r. był kolejnym, w którym skala jej biznesu skokowo wzrosła. W 2019 roku agencja miała 10,57 mln zł przychodów i 700,9 tys. zł zysku netto, a rok wcześniej - 2,23 mln zł wpływów i 281,2 tys. zł zysku.
Koszty operacyjne RL Media poszły w górę z 21,89 do 98,74 mln zł, głównie wskutek wzrosty wydatków na usługi obce (czyli m.in. powierzchnie reklamowe na potrzeby realizowanych kampanii) z 21,48 do 98,33 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia wyniosły w ub.r. 339,2 tys. zł, wobec 338,7 tys. zł rok wcześniej. Agencja zatrudnia trójkę pracowników etatowych.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na poziomie sprzedażowym zysk firmy wzrósł z 216,8 do 534 tys. zł, a zysk netto - z 244,7 do 490,8 tys. zł.
Po 50 proc. udziałów RL Media mają agencja mediowa Value Media (należąca do holdingu Group One) i spółka RL Investments kontrolowana właścicielsko przez Roberta Lewandowskiego. Obaj wspólnicy dostali cały zeszłoroczny zysk jako dywidendę.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Robert Lewandowski jest też współwłaścicielem agencji marketingowej Stor9_, która w ub.r. zwiększyła przychody o 48 proc. do 13,25 mln zł, a przy większym wzroście kosztów jej zysk netto spadł z 1,05 mln zł do 503,3 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Agencja mediowa Roberta Lewandowskiego: ponad cztery razy więcej przychodów, 0,5 mln zł zysku