Rekordowa oglądalność „The Grand Tour”, Amazon szykuje transmisje sportowe
Amazon pochwalił się, że pierwszy odcinek show „The Grand Tour” zdobył rekordową w historii serwisu liczbę widzów, choć nie podał konkretnych liczb. Według nieoficjalnych informacji platforma Amazon Video chce wprowadzić transmisje sportowe, które mają być bronią Amazona w walce z Netflixem.
W komunikacie Amazon potwierdził, że pierwsza odsłona „The Grand Tour”, która zebrała różne opinie u ekspertów pytanych przez Wirtualnemedia.pl, zdobyła więcej widzów niż rekordowa dotąd produkcja serwisu - serial „Człowiek z wysokiego zamku”.
Amazon nie podał żadnych konkretnych liczb dotyczących oglądalności programu, ograniczył się jedynie do stwierdzenia, że „The Grand Tour” wygenerował miliony odtworzeń na rynkach, na których był oferowany: w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii i Japonii.
- Chłopcy powrócili w wielkim stylu i wykonują świetną robotę - podkreślił w komunikacie Jeff Bezos, szef Amazona. - To, co czyni „The Grand Tour” niezwykłym i jedynym w swoim rodzaju programem, to chemia pomiędzy Clarksonem, Hammondem i Mayem.
Według nieoficjalnych zapowiedzi Amazona jego platforma wideo ma się wkrótce pojawić globalnie na 200 rynkach, w tym także w Polsce.
Jednocześnie, jak donosi na podstawie własnych źródeł dziennik „The Wall Street Journal” Amazon zamierza stanąć do walki z Netflixem oferując widzom treści, które na Netflix są nieobecne, i według szefów tego serwisu nigdy się na nim nie pojawią.
Chodzi o sport. Zgodnie z doniesieniami „WSJ” Amazon prowadzi obecnie negocjacje z kilkoma podmiotami w sprawie zakupu licencji do transmitowania rozgrywek ligi koszykówki, baseballa, futbolu amerykańskiego i hokeja, a także zmagań surferów – wszystkie te starania mają na razie dotyczyć rynku w USA.
Na razie nie wiadomo, czym zakończą się te negocjacje, mogą one bowiem natrafić na poważne przeszkody biorąc pod uwagę, że obecnie prawa do nadawania meczów w wielu dyscyplinach ma w Stanach Zjednoczonych kanał sportowy ESPN.
Dołącz do dyskusji: Rekordowa oglądalność „The Grand Tour”, Amazon szykuje transmisje sportowe