Reklamy wyświetlane w otoczeniu jakościowej treści o 42 proc. bardziej efektywne
Komunikaty reklamowe wyświetlane obok treści premium są o 42 proc. bardziej efektywne pod kątem istotnych wskaźników mediowych – zarówno widoczności, jak i czasu spędzanego przez użytkowników na stronie - wynika z badań grupy komunikacyjnej GroupM i Newsworks.
Z nowego badania GroupM i Newsworks na temat efektywności reklam wynika, że otoczenie ekskluzywnymi treściami znacząco (o 58 proc.) podnosi szansę widoczność reklam. Komunikaty wyświetlane w takim otoczeniu mają szansę widoczności w 100 proc. przez 5 sekund (zgodnie z globalnym standardem viewability GroupM), przy czym standard viewability według IAB to 50 proc. powierzchni reklamy widoczne przez co najmniej jedną sekundę.
Siła jakości
– Przez lata w naszej branży reklama cyfrowa była umieszczana w otoczeniu różnych kontekstów. Dziś mamy podstawy, by wprowadzić rozróżnienie między otoczeniem jakościowym – na przykład w serwisie newsowym – i ogólnodostępnym otoczeniem bezpłatnym. Razem z GroupM postawiliśmy krok milowy na drodze do zwiększenia skuteczności rozwiązań programmatic. Naszym wspólnym celem jest przekucie wiedzy, którą dziś dysponujemy, na praktyczne zasady zakupu mediów dla reklamodawców – komentuje raport Vanessa Clifford, CEO Newsworks.
Emisja reklam na powierzchniach jakościowych (zdefiniowanych jako strony internetowe o wysokim wskaźniku affinity, powiązane z konkretną tematyką np. portale wydawców czasopism i gazet, czy witryny sportowe), o 98 proc. zwiększa prawdopodobieństwo wyświetlenia reklamy w całości w górnej części strony i aż o 273 proc. – szansę na przyciągnięcie ruchu kursora myszki.
Kontekst ma znaczenie
Treści premium w serwisach internetowych o 10,5 proc. zwiększają wskaźnik świadomości marki, a o 19,2 proc. rośnie wskaźnik „ad recall”, co oznacza, że użytkownicy częściej pamiętają, że widzieli daną reklamę. Wysokiej jakości treść na stronie wpływa korzystnie również na postrzeganie marki (9,7 proc. wskazań) oraz zwiększoną chęć rekomendacji marki (10,3 proc.).
– Wszyscy intuicyjnie zakładamy, że kontekst, w którym oglądamy reklamę ma wpływ na to, jak ją postrzegamy. Dzięki naszemu badaniu zyskaliśmy potwierdzenie tych przeczuć. To dowód, że świat cyfrowy wcale nie jest jednorodny, a inwestycja w poszukiwanie miejsc, stanowiących wartościowe otoczenie dla reklam online niesie ze sobą szereg korzyści – ocenia Robin O’Neill, MD digital trading w GroupM UK.
Wyniki badania są efektem współpracy brytyjskiego oddziału GroupM, z siecią brytyjskich wydawców gazet należących do podmiotu Newsworks. W badaniu przeanalizowano 84 kampanie, ponad 398 milionów wyświetleń i 28 549 ankiet. Skala badania porównywalna jest ze standardem TGI (Target Group Index). Badanie zrealizowano w okresie od września 2017 do czerwca 2018 roku.
GroupM analizowała na bieżąco wyniki trwających kampanii digital. Wnioski z badania posłużą do opracowania ogólnobranżowego wskaźnika ekspozycji na treści wysokiej jakości, szczególnie istotnego dla rozwoju systemów zakupu mediów opartych o programmatic.
Dołącz do dyskusji: Reklamy wyświetlane w otoczeniu jakościowej treści o 42 proc. bardziej efektywne