Reklama tv: TVN przed Polsatem, TVP2 i TVN24 mocno w górę (TOP 10)
W kwietniu br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 17,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosty przekraczające 30 proc. zanotowały TVP2, TVN24 i Disney Channel, a Comedy Central zarobiło prawie trzy razy więcej niż przed rokiem.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe TVN w kwietniu br. były o 22,4 mln zł wyższe niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 6,6 proc. Natomiast Polsat zarobił o 1,4 mln zł (czyli 0,5 proc.) więcej niż w kwietniu ub.r.
Duże wzrosty wpływów reklamowych zanotowały TVP1 i TVP2. Pierwszy kanał zarobił o 19,4 proc., a drugi - o 37,2 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody TVN24 podskoczyły o 30,4 proc., a Disney Channel - o 34 proc.
Rekordowy wzrost cennikowych wpływów reklamowych osiągnął natomiast Comedy Central, porównaniu do Comedy Central Family. W kwietniu br. ten pierwszy kanał zarobił o 184,2 proc. więcej niż ten drugi przed rokiem.
Jako jedyny wśród 10 czołowych kanałów spadek przychodów z reklam zanotował Discovery Channel - zarobił 3 proc. mniej niż rok wcześniej.
>>> TVP1 i TVP2 zdecydowanie przegrywają z TVN i Polsatem w grupie 16-49
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
IV.2013 |
IV.2012 |
TVN |
363 975 190 zł |
341 565 472 zł |
Polsat |
287 066 410 zł |
285 619 790 zł |
TVP 1 |
172 097 575 zł |
144 115 471 zł |
TVP 2 |
134 972 025 zł |
98 385 295 zł |
TVN 24 |
41 713 604 zł |
31 984 978 zł |
AXN |
40 408 470 zł |
39 874 790 zł |
TV 4 |
32 553 169 zł |
29 043 221 zł |
Discovery Channel |
32 439 030 zł |
33 454 265 zł |
Comedy Central |
31 652 518 zł |
11 135 155 zł |
Disney Channel |
28 218 855 zł |
21 053 977 zł |
monitorowane stacje razem |
1 534 595 910 zł |
1 301 288 029 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama tv: TVN przed Polsatem, TVP2 i TVN24 mocno w górę (TOP 10)