SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama Bakomy z „damskimi” pasjami mężczyzn nie dyskryminuje kobiet (wideo)

Komisja Etyki Reklama nie podzieliła zarzutów autorki skargi, jakoby spot jogurtu Bakoma 7 Zbóż Men dyskryminował w jakikolwiek sposób kobiety.

Skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy dotyczyła telewizyjnego spotu promującego Bakoma 7 Zbóż Men, emitowanego w lutym i marcu br. W filmiku Kłosiaki, brand hero marki, przewrotnie opisują, czym różni się świat kobiet i mężczyzn. Ci drudzy według reklamy lubią duże i silne psy, mają praktyczne zestawy narzędzi i lubią sięgać wysoko, więc zdobywają górskie szczyty.

W opinii skarżącej reklama zawiera treści dyskryminujące ze względu na płeć. Dyskryminuje kobiety, gdyż prezentuje je jako osoby generalnie słabsze, zainteresowane jedynie swoim wyglądem, w porównaniu z mężczyznami, którzy są silni, mają praktyczne zainteresowania oraz ambicje, np. zdobywania szczytów. „Według autorów reklamy zainteresowania kobiet są wyłącznie trywialne, natomiast mężczyzn poważne. Reklama ukazuje kobiety jako istoty słabe, o banalnych zainteresowaniach i pozbawionych ambicji (jedyna ambicja to ładny wygląd). Reklama zawiera porównanie kobiet i mężczyzn, które jest wyraźnie niekorzystne dla kobiet. Propaguje stereotypowe postrzeganie kobiet i mężczyzn oraz ich zainteresowań, co jest krzywdzące dla kobiet” - napisano w skardze.

Przedstawiciele Bakomy odpowiedzieli Komisji, że spot ma charakter humorystyczny i nie jest poważną deklaracją czegokolwiek, a już na pewno nie dyskryminacji kobiet. „W naszej reklamie celowo absurdalnie przerysowane sceny, jak i treści wypowiadane przez bohaterów trzeba traktować z całkowitym przymrużeniem oka. Reklama bawi infantylnością wypowiadanych zdań przez stworki-Kłosiaki, a najlepszym tego przykładem jest finalna absurdalna deklaracja Kłosiaków, że w końcu odkryły różnicę między kobietami i mężczyznami” - odpowiedziała Bakoma.

Komisja Etyki Reklama podzieliła opinię marketera i uznała, że spot utrzymany w humorystycznej konwencji nie zawiera treści dyskryminujących kobiety.

Dołącz do dyskusji: Reklama Bakomy z „damskimi” pasjami mężczyzn nie dyskryminuje kobiet (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
No cóż...
Reklama na pewno jest płytka intelektualnie, bo bazuje na banalnym stereotypie sprzed -- nie wiem -- 20 -30 lat? Wiele kobiet zdobywa szczyty górskie, posiada silne, wysportowane psy, a także remontuje i odnawia mieszkania. Tymczasem w reklamie mamy zestawy. Mężczyźni: psiak dynamiczny, scyzoryk szwajcarski, zdobywanie szczytów. Kobiety: psina pokojowa, przybory do makijażu, buty na obcasie. Czy to dyskryminacja, czyli czy przedstawia kobiety jako gorsze od mężczyzn? Na pewno zestaw "męskich" pasji jest bardziej dynamiczny, a dynamika jest wartością cenioną w obecnym społeczeństwie. Jednak chyba skłaniam się ku opcji, że dyskryminuje. Nie wprost, nie silnie, ale tak.
0 0
odpowiedź
User
Спасибо ! Заскакивайте и также на личный интернет-проект ; ) Балкон пластиковый цены
Спасибо ! Заскакивайте и также на
личный интернет-проект
;) Балкон пластиковый цены
0 0
odpowiedź