Publicis Groupe przejmuje od WPP globalny budżet mediowy Stellantis
Holding reklamowy Publicis Groupe wygrał przetarg na obsługę globalnego budżetu mediowego koncernu samochodowego Stellantis, do którego należą takie marki samochodów, jak m.in. Fiat, Alfa Romeo. Dotychczas zajmowały się tym agencje należące do WPP.
Publicis Groupe wygrała przetarg na globalną obsługę w zakresie planowania i kupowania mediów firmy.
W ramach przetargu skonsolidowano obsługę mediową wszystkich 14 marek Stellantis w Fiat-Chrysler w ramach Publicis Groupe w USA, Kanadzie i Europie, a także obsługę wszystkich marek Grupy PSA w Europie.
Przegląd rozpoczął się po fuzji Fiata-Chryslera i Grupy PSA w 2020 roku. Dzięki tej fuzji Stellantis stał się czwartym co do wielkości producentem samochodów na świecie. Jego budżet mediowy szacowany jest na ponad 2 miliardy euro (2,4 miliarda dolarów) i jest jednym z największych globalnych przetargów roku.
Publicis już kiedyś obsługiwał mediowo koncern Fiata-Chryslera - zdobył go w 2016 roku. Należący do WPP MediaCom zajmował się z kolei obsługą mediową Grupy PSA od 2017 roku.
Przetarg zakończył się po wielu rundach spotkań z kierownictwem wyższego szczebla w obu firmach. Stellantis dążył do konsolidacji swojej działalności medialnej, aby obniżyć koszty po fuzji, skupiając się na autach elektrycznych.
Marki Stellantis obejmują Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Lancia, Maserati, Citroën, DS, Opel, Peugeot i Vauxhall.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe przejmuje od WPP globalny budżet mediowy Stellantis