„Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia 2”. Promocja certyfikowanej żywności ekologicznej
Agencja M&CC rozpoczęła kampanię „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia 2”, promującą certyfikowaną żywność wytwarzaną w systemie rolnictwa ekologicznego. Jej celem jest budowanie świadomości na temat tego, czym jest unijny system jakości rolnictwa ekologicznego oraz jakie płyną z niego korzyści dla konsumentów, środowiska i klimatu.
Pierwsza edycja kampanii rozpoczętej w 2022 roku przyniosła wzrost rozpoznawalności Euroliścia – unijnego symbolu umieszczanego na opakowaniach certyfikowanych produktów ekologicznych. Wśród odbiorców kampanii, pokolenia Z i milenialsów, odsetek konsumentów kojarzących logo Euroliścia z certyfikowaną żywnością wzrósł z 54,2 proc. do 67,7 proc.
“Szukaj Euroliścia”
- Przyzwyczajenia żywieniowe polskich konsumentów zmieniają się, przesuwając się w kierunku produktów organicznych, uznawanych za świeże, naturalne i o wysokich walorach smakowych. W pierwszym roku pandemii sprzedaż żywności ekologicznej osiągnęła w Polsce rekordowe wyniki – konsumenci docenili zdrowe, nieprzetworzone jedzenie. Wkrótce potem trend ten został odwrócony, na co znaczący wpływ miał wybuchu wojny w Ukrainie, po którym nastąpił kryzys energetyczny i znacząco wrosły koszty życia w Polsce, w tym ceny żywności – mówi Elżbieta Radzka-Ferenc,
prezes zarządu M&CC.
Kampania będzie realizowana poprzez różne kanały i narzędzia komunikacji, w tym: telewizję, prasę, marketing contentowy i natywny na portalach horyzontalnych, influencer marketing, kampanię display, social media, SEM i SEO oraz targi branżowe.
Działania potrwają do marca 2026 roku. Pracą zespołu odpowiedzialnego za realizację kampanii kieruje Agnieszka Oryszczyn, account manager.
Dołącz do dyskusji: „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia 2”. Promocja certyfikowanej żywności ekologicznej