Program „Sablewskiej sposób na...” przegrał z konkurencją. 726 tys. widzów w TVN
Reality-show „Sablewskiej sposób na...” oglądało średnio 726 tys. widzów. TVN w czasie nadawania nowego formatu przegrał walkę o widza ze swoimi głównymi konkurentami. Wpływy z reklam wyniosły 4,13 mln zł.
Program „Sablewskiej sposób na...” na antenie TVN pokazywany był w niedziele o godz. 17.20, w okresie od 21 lutego do 1 maja br. Średnia widownia wszystkich dziesięciu premierowych odcinków wyniosła zaledwie 726 tys. osób, co przełożyło się na 5,77 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 8,11 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię przyciągnął pierwszy odcinek, który śledziło średnio 969 tys. widzów.
Oglądalność programu odcinek po odcinku
Start | Koniec | Wszyscy 4+ | ||
AMR | SHR % | |||
21-02-2016 | 17:24:22 | 17:55:48 | 969 449 | 6,89% |
28-02-2016 | 17:23:37 | 17:56:28 | 955 299 | 6,99% |
24-04-2016 | 17:23:09 | 17:55:38 | 830 130 | 6,48% |
Dla porównania, w analogicznym okresie ub.r., TVN w tym paśmie śledziło 1,04 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 8,34 proc. i 12,09 proc. udziału. Oznacza to, że cykl „Sablewskiej sposób na...” obniżył widownię swojego pasma o 310 tys. osób.
TVN w paśmie nadawania programu prowadzonego przez Maję Sablewską przegrał walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajął Polsat z udziałem na poziomie 12,64 proc., nadający w tym czasie filmy fabularne oraz powtórki programów „Twoja twarz brzmi znajomo” i „Nasz nowy dom”. Druga była TVP1 (11,41 proc.; powtórki seriali „Komisarz Alex” i „Strażacy”), a trzecia - TVP2 (6,74 proc.; gł. powtórki „Na sygnale”).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był trzeci, wygrywając z Dwójką. Pierwsze miejsce należało do Polsatu, a drugie - do Jedynki.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
Polsat | 1 589 414 | 12,64% | 659 637 | 13,95% |
TVP1 | 1 435 202 | 11,41% | 394 204 | 8,33% |
TVP2 | 847 044 | 6,74% | 277 302 | 5,86% |
TVN - Sablewskiej sposób na... | 725 546 | 5,77% | 383 722 | 8,11% |
Wpływy reklamowe TVN wokół emisji dziesięciu premierowych odcinków formatu wyniosły 4,13 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Telewizja TVN obecnie nie myśli o realizacji drugiej edycji reality-show. - Na razie nie rozmawiamy o kontynuacji tego formatu. Myślę, że jesienią wróci program Mai Sablewskiej w TVN Style - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego Grupy TVN.
Cykl „Sablewskiej sposób na…” prowadzi znana z TVN Style Maja Sablewska (od 2013 roku prowadzi podobny reality-show „Sablewskiej sposób na modę”). W tym reality-show występują kobiety, które walczą z nadwagą. Sablewska pomaga im dobrać odpowiednie stylizacje, a uczestniczki mają szansę schudnąć (więcej na ten temat).
W kwietniu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,33 proc.
Dołącz do dyskusji: Program „Sablewskiej sposób na...” przegrał z konkurencją. 726 tys. widzów w TVN
:)