PRL-owskie „paczki wdzięczności” w jubileuszowej kampanii kawy Prima (wideo)
Firma D.E. Master Blenders (DEMB) zaczęła kampanię reklamową kawy Prima z okazji 25-lecia istnienia tej marki. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają agencje FCB Warsaw, Papaya Films, Rio de Post, Havas Media, Thing Kong i On Board.
Kampania odwołuje się do faktu, że kawa Prima to jedna z pierwszych polskich marek powstałych po upadku komunizmu w naszym kraju. Natomiast przed 1989 roku Polacy mieli dostęp do kawy wysokiej jakości tylko dzięki paczkom przesyłanym z Zachodu.
W ramach akcji odszukano niektóre osoby i organizacje, które pomagały w tamtych czasach Polakom, wysyłając takie paczki (według statystyk tylko w latach 1981-89 wysłano ich ponad 30 mln). Wybrane historie darczyńców i obdarowanych oraz relacje z ich spotkań po latach są prezentowane w serwisie Paczkiwdziecznosci.pl. Na stronie użytkownik może też nadać paczkę z opakowaniem kawy Prima i podziękowaniem za wcześniejszą pomoc oraz opowiedzieć własną historię związaną z przesyłkami z zagranicy w latach 80.
Kampania obejmuje również reklamy w telewizji (spoty 90-, 45- i 30-sekundowe), prasie, internecie i punktach sprzedaży. Potrwa do końca maja.
Strategię i kreację kampanii przygotowała agencja FCB Warsaw, spoty wyprodukował dom produkcyjny Papaya Films, a ich postprodukcją zajęło się studio Rio de Post. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Havas Media, za działania w internecie - agencja Think Kong, a za aktywności public relations - agencja On Board.
Dołącz do dyskusji: PRL-owskie „paczki wdzięczności” w jubileuszowej kampanii kawy Prima (wideo)