SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Portale dalej tracą w mobile’u, najbardziej Allegro i GG

Kwiecień był drugim miesiącem z rzędu, w którym liczba odsłon mobilnych serwisów większości największych wydawców znacząco zmalała. Za to niewielkie wzrosty nastąpiły pod względem liczby cookies mobilnych.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że zdecydowanie najpopularniejsze na urządzeniach mobilnych niezmiennie są strony Wirtualnej Polski i Orange oraz Onetu. Te pierwsze w maju br. zanotowały 182,4 mln krajowych odsłon mobilnych, czyli 9 mln mniej niż miesiąc wcześniej, ale aż 60,3 mln więcej niż rok wcześniej. Witryny Onetu w skali miesiąca zyskały 4 mln odsłon, a w skali roku - 79,8 mln.

Jedynymi wydawcami oprócz Onetu, którzy osiągnęli wzrosty zasięgu mobilnego z miesiąca na miesiąc, są o2 i TVN. Pozostałe portale zanotowały znaczące spadki. Najwięcej - 11 mln odsłon, czyli 12,8 proc. - straciły strony Allegro i GG. Przy czym i tak miały o 31,2 mln odsłon więcej niż serwisy Allegro i GG Network przed rokiem, klasyfikowane wtedy osobno.

>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)

Przypomnijmy, że w efekcie zmian w metodologii Megapanelu od danych za kwiecień br. do wyników Grupy Gazeta.pl nie jest doliczany ruch z Sfd.pl, Goldenline.pl i Photoblog.pl, do Grupy Interia.pl - ruch z Elektroda.pl i Instalki.pl, do Grupy o2 - ruch z Kurnik.pl, za to Grupa Allegro i GG zyskała ruch z Wykop.pl i Tablica.pl (zobacz szczegóły).

TOP10 grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric

według odsłon krajowych mobilnych

lp.

węzeł

odsłony krajowe mobilne

zmiana z miesiąca na miesiąc

zmiana z roku na rok

%

różnica

%

różnica

1

Grupa Wirtualna Polska - Orange

182 408 299

-4,72

-9 039 688

49,33

60 261 185

2

Grupa Onet.pl

169 912 334

2,40

3 982 048

88,60

79 819 953

3

Grupa Gazeta.pl

82 470 536

-6,19

-5 438 656

9,75

7 327 029

4

Grupa Allegro - GG

75 225 794

-12,78

-11 019 290

70,94

31 219 478

5

Grupa Interia.pl

70 258 801

-2,50

-1 804 767

109,34

36 696 136

6

Grupa O2

58 347 800

3,06

1 732 069

144,71

34 504 111

7

Grupa Społeczności.pl

55 156 388

-3,04

-1 727 844

32,68

13 585 429

8

photoblog.pl

23 392 152

-3,05

-734 903

50,04

7 801 835

9

Grupa Polskapresse

13 230 778

-3,49

-477 863

192,38

8 705 561

10

Grupa TVN

12 236 394

0,30

36 449

170,15

7 706 882

11

ulub.pl

10 905 416

-4,92

-564 199

-

-

12

Grupa Ringier Axel Springer

9 327 959

-2,94

-282 451

75,25

4 734 529

13

filmweb.pl

7 306 725

0,11

8 120

184,07

4 128 638

14

Grupa Media Regionalne

6 689 286

5,08

323 105

161,23

4 389 663

15

sportowefakty.pl

6 339 110

4,00

244 034

225,17

2 721 753

16

Grupa Murator - Time

5 527 264

-9,19

-559 656

97,01

3 574 294

17

Grupa Edipresse.pl

5 478 953

4,66

244 015

187,66

3 858 827

18

trojmiasto.pl

4 931 305

-1,70

-85 128

359,80

3 858 827

19

Grupa Cyfrowy Polsat

4 639 229

4,02

179 282

-

-

20

rozklad-pkp.pl

4 598 339

-4,24

-203 793

59,57

1 716 627


Pod względem liczby krajowych cookies mobilnych (ten wskaźnik pojawił się w Megapanelu od wyników za kwiecień br.) liderem jest Onet, wyprzedzając WP i Orange o 475 tys. cookies. Z kwietnia na maj ta różnica wzrosła o 240 tys. cookies, bo Onet zyskał ich 285 tys., a WP i Orange - tylko 45 tys.

Wśród pozostałych wydawców z czołowej dziesiątki niewielkie wzrosty pod tym względem zanotowały Gazeta.pl, o2, Polskapresse i TVN, a małe spadki - Interia.pl, Allegro i GG, Ringier Axel Springer oraz Murator i Time.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku

TOP10 grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric

według liczby cookies krajowych mobilnych

lp.

węzeł

cookies krajowe mobilne

różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca

%

różnica

1

Grupa Onet.pl

4 834 327

6,27%

285 367

2

Grupa Wirtualna Polska - Orange

4 359 628

1,05%

45 436

3

Grupa Gazeta.pl

3 091 126

2,08%

63 092

4

Grupa Interia.pl

2 827 036

-0,87%

-24 739

5

Grupa Allegro - GG

2 748 575

-0,07%

-1 970

6

Grupa O2

2 286 197

2,03%

45 476

7

Grupa Polskapresse

1 266 862

3,26%

40 030

8

Grupa Ringier Axel Springer

1 147 201

-3,47%

-41 243

9

Grupa Murator - Time

1 086 334

-2,05%

-22 743

10

Grupa TVN

1 050 113

7,23%

70 801


Wśród konkretnych serwisów zdecydowanie najpopularniejsze są WP.pl i Onet.pl Ten pierwszy miał w maju o 2,8 mln odsłon więcej od drugiego, ale 700 odsłon cookies mobilnych mniej. WP.pl z miesiąca na miesiąc straciła 8,1 mln odsłon (spadek o 4,9 proc.), ale zyskała 72 tys. cookies (wzrost o 2 proc.), natomiast Onet zyskał 4,25 mln odsłon (to 2,8 proc. w górę) i 264 tys. cookies (6,3 proc. w górę). Z kolei Allegro zanotowało o 10,36 mln odsłon mniej niż w kwietniu - to spadek aż o 16 proc.

TOP20 domen objętych audytem site-centric

 

według liczby cookies krajowych mobilnych

 

lp.

węzeł

cookies krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne

czas krajowy mobilny [godz]

 
 

1

wp.pl

3 714 792

156 223 194

2357204,42

 

2

onet.pl

4 418 158

153 417 892

3125100,45

 

3

interia.pl

1 674 126

54 572 262

973457,02

 

4

allegro.pl

1 971 864

54 123 032

949485,59

 

5

fotka.pl

485 745

51 976 809

648801,27

 

6

gazeta.pl

2 127 406

40 387 834

820983,44

 

7

photoblog.pl

368 300

23 392 152

283451,74

 

8

o2.pl

535 271

20 677 194

286366,32

 

9

pudelek.pl

647 425

20 632 561

402111,61

 

10

sport.pl

688 742

15 156 013

356165,30

 

11

ulub.pl

531 833

10 905 416

204141,88

 

12

lajt.pl

121 711

10 447 436

107613,25

 

13

tvn24.pl

691 993

9 241 856

471316,56

 

14

filmweb.pl

809 642

7 306 725

101904,87

 

15

chomikuj.pl

1 035 591

7 094 078

199757,92

 

16

plotek.pl

335 480

6 836 490

80208,53

 

17

orange.pl

602 425

6 674 135

179797,44

 

18

sportowefakty.pl

176 032

6 339 110

147981,22

 

19

otomoto.pl

216 086

5 483 252

109265,71

 

20

tablica.pl

134 047

5 246 168

71780,36

 


Serwisami, na których największa część odsłon jest wykonywana na urządzeniach mobilnych, są mobilne wersje sekcji tematycznych Wirtualnej Polski, na których udział krajowych odsłon mobilnych we wszystkich odsłonach wyniósł w maju br. od 99,22 do 99,74 proc. Ponad 99,5 proc. zanotowały też strony m.zdrowie.gazeta.pl i m.interia.pl/horoskop.

TOP20 domen i serwisów objętych audytem site-centric

według odsłon krajowych mobilnych (%)

lp.

węzeł

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca

%

różnica

1

Mini WP - Sport

13 363 065

99,74%

-5,11%

-719 774

2

Mini WP - Biznes i Finanse

3 723 011

99,63%

-8,08%

-327 363

3

Mini WP - Motoryzacja

1 892 597

99,62%

-30,32%

-823 595

4

Mini WP - Kultura i rozrywka

4 456 380

99,57%

30,67%

1 045 883

5

m.Zdrowie.Gazeta.pl

436 882

99,54%

4,94%

20 550

6

Horoskop - m.interia.pl

123 959

99,52%

9,32%

10 569

7

Mini WP - Erotyka

6 499 929

99,52%

-29,77%

-2 755 112

8

Mini WP - Styl Życia

7 552 280

99,38%

42,41%

2 249 237

9

Mini WP - Nowe Technologie

2 776 540

99,35%

-34,12%

-1 438 292

10

Mini WP - Informacje

56 661 560

99,22%

-9,44%

-5 909 708

11

Gry - m.interia.pl

233 226

98,98%

15,58%

31 447

12

igol.mobi

200 345

98,88%

-6,55%

-14 039

13

m.Kotek.pl

527 753

98,84%

N

N

14

m.pomponik.pl

282 860

98,76%

N

N

15

lajt - sport

19 364 717

98,76%

5,90%

1 079 616

16

m.sport.pl

13 697 813

98,70%

-0,74%

-102 272

17

Poczta mobilna (Grupa Interia.pl)

12 419 863

98,69%

4,67%

554 508

18

Fakty - m.interia.pl

13 216 253

98,55%

N

N

19

m.money.pl

992 743

98,51%

N

N

20

sympatia.lajt.pl

10 421 146

98,45%

1,31%

134 951

Dołącz do dyskusji: Portale dalej tracą w mobile’u, najbardziej Allegro i GG

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
szczesliwy
WP będzie się "super" rozwijała jak długo będzie tam obecny niejaki Paweł Janecki. "GÓRÓ" wszelakich rozwiązań mobile. Gratulacje dla WP że trzyma takiego "spęcjalistę" :)
0 0
odpowiedź