Ponad 76 mld dolarów na reklamę mobilną w USA. W 2022 roku mobile 2 razy większy niż telewizja
W 2018 roku wydatki na reklamę mobilną na rynku amerykańskim wyniosą 76,17 mld dolarów - wynika z prognoz eMarketera. To więcej niż wyniosą budżety na telewizję, prasę i reklamę zewnętrzną. Z kolei w 2022 roku segment reklam mobile będzie ponad dwukrotnie większy od telewizyjnego.
Według przewidywań firmy badawczej eMarketer w 2018 r. największe wydatki na reklamę w USA trafią do segmentu mobile (76,17 mld dol.), który wygra z telewizją (69,87 mld), prasą (18,74 mld), radiem (14,41 mld) oraz reklamą zewnętrzną (8,08 mld dol.).
Zgodnie z prognozami analityków kolejne lata przyniosą zwiększenie dystansu w wydatkach pomiędzy reklamą mobilną a innymi obszarami rynku reklamowego. W 2020 r. budżety na mobile osiągną w USA poziom 113,21 mld dol. i będą stanowiły 43 proc. wszystkich wydatków reklamowych. Segment TV zdobędzie wówczas 69,52 mld, zaś na radio przypadnie 14,46 mld dol.
Z kolei w roku 2020 r. według prognoz wydatki na reklamę mobilną osiągną poziom 141,36 mld dol. i będą ponad dwukrotnie wyższe niż te przeznaczone na telewizję (68,13 mld dol.).
- Obecnie coraz więcej odbiorców przenosi się z mediów tradycyjnych do internetu wykorzystując w coraz większym stopniu urządzenia przenośne, zaś za nimi podążają wydatki reklamowe - wyjaśnia w komunikacie Martín Utreras, wiceprezes eMarketera ds. prognoz. - W kolejnych latach wzrosty w segmencie mobilnym będą konsekwentnie rosnąć choćby dlatego, że do sieci migrują z tradycyjnej telewizji jej żelazne pozycje, takie jak transmisje sportowe czy programy informacyjne. Jednocześnie największe platformy internetowe i mobilne, takie jak Google i Facebook rosną w dwucyfrowym tempie, a wszystko to razem sprawia że reklamodawcy porzucają media tradycyjne szukając swojej szansy w segmencie cyfrowym i mobilnym - zaznacza Utreras.
Dołącz do dyskusji: Ponad 76 mld dolarów na reklamę mobilną w USA. W 2022 roku mobile 2 razy większy niż telewizja