Pomponik znów na czele, Plotek bez 2 mln internautów
Po zyskaniu 1,7 mln użytkowników Pomponik wrócił pozycję lidera zasięgowego wśród serwisów o tematyce show-biznesowej, wysuwając się nad Pudelka. Spore wzrosty osiągnęły też Plejada i sekcja o2.pl o show-biznesie, natomiast Plotek kolejny miesiąc z rzędu miał ok. 2 mln odwiedzających mniej niż wcześniej.
W październiku 2024 roku Pomponik (Grupa Polsat-Interia), jako strona www i aplikacja mobilna, przyciągnął 5,96 mln internautów, co dało 20,05 proc. zasięgu. Każdy odwiedzający spędził w witrynie średnio 11 minut i 56 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Ponad 300 tys. użytkowników mniej miał Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska) w wersji przeglądarkowej. Serwis odwiedziło 5,63 mln internautów (18,94 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 31 minut i 4 sekundy. Niżej w zestawieniu są dwie inne witryny należące do Grupy Wirtualna Polska. Przejęty dwa lata temu Jastrząbpost.pl 4,25 mln użytkowników, 14,32 proc. zasięgu oraz 6 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania, a sekcja show-biznesowa o2.pl - 3,28 mln odwiedzających, 11,03 proc. zasięgu oraz 5 minut i 42 sekundy średniego czasu.
Dwa serwisy w czołowej dziesiątce ma natomiast Ringier Axel Springer Polska. Plejada.pl przyciągnęła 4,91 mln internautów (16,52 proc. zasięgu), każdego średnio równe 10 minut, zaś dział Fakt.pl o show-biznesie - 4,2 mln użytkowników (14,14 proc. zasięgu), przeciętnie na 6 minut i 29 sekund.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pułap 5 minut średniego czasu korzystania przekroczył jeszcze Plotek (Agora). Każdy z 2,35 mln internautów (7,92 proc. zasięgu) spędził w nim średnio 6 minut i 37 sekund.
Z kolei Światgwiazd.pl (Iberion) zanotował 3,46 mln użytkowników, 11,65 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania, Party.pl (Burda Media Polska) - 2,44 mln internautów, 8,21 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 54 sekundy średniego czasu, a sekcja show-biznesowa portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) - 2,12 mln użytkowników, 7,14 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 21 sekund przeciętnego czasu.
W porównaniu z wrześniem na Pomponiku liczba internautów poszła w górę o 1,74 mln, czyli 41,3 proc., zaś średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 44 sekundy (17 proc.). Dzięki temu witryna wróciła na pozycję lidera zasięgowego, wyprzedzając Pudelka, który zanotował niewielkie zmiany: spadek liczby odwiedzających o 89,4 tys. (1,5 proc.) oraz wzrost przeciętnego czasu korzystania o 2 minuty i 17 sekund (7,9 proc.).
Plejada.pl zyskała 501,2 tys. użytkowników (11,4 proc.) przy spadku średniego czasu spędzonego przez każdego o 19 sekund (3,1 proc.), a sekcja show-biznesowa o2.pl - 615,6 tys. internautów (23,1 proc.) i 57 sekund przeciętnego czasu (20 proc.).
CZYTAJ TEŻ: Interia z Polsatem przed Wirtualną Polską. Prawie 18 godzin na TikToku
Kilka witryn miało mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Jastrząbpost.pl zanotował spadek o 141,1 tys. odwiedzających (3,2 proc.) i wzrost o 11 sekund średniego czasu korzystania (3,1 proc.), Party.pl - spadek o 146,8 tys. użytkowników (5,7 proc.) użytkowników przy wzroście przeciętnego czasu o minutę i 14 sekund (46,2 proc.), a dział SE.pl o show-biznesie - spadek o 156,5 tys. odwiedzających (6,9 proc.) i wzrost o 14 sekund średniego czasu (7,5 proc.).
Plotek bez 2 mln użytkowników
W obu statystykach zmalały natomiast wyniki sekcji show-biznesowej Fakt.pl i Światgwiazd.pl. Pierwszy serwis stracił 47 tys. użytkowników (1,1 proc.) oraz 37 sekund przeciętnego czasu korzystania (9,5 proc.), zaś drugi - 115,5 tys. odwiedzających (3,2 proc.) i 43 sekundy średniego czasu (13,6 proc.).
Plotek miesiąc do miesiąca zyskał 174,6 tys. internautów (8 proc.) przy spadku przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 9 sekund (2,3 proc.). Jednak serwis nadal ma dużo mniej odwiedzających niż wcześniej. W sierpniu br. przyciągnął 4,35 mln internautów, a w lipcu - 4,78 mln.
CZYTAJ TEŻ: Ważna zmiana w Interii. Pierwszy taki portal w Polsce
Dołącz do dyskusji: Pomponik znów na czele, Plotek bez 2 mln internautów