Polsat: rynek reklamy w tym roku spadnie o 6-7 proc., my stracimy mniej
Telewizja Polsat szacuje, że w całym 2012 roku rynek reklamy telewizyjnej spadnie o 6-7 proc. względem ub.r. Sama spółka ma zanotować jednak niższy spadek przychodów reklamowych od średniej rynkowej.
- Jeśli chodzi o Telewizję Polsat to w ujęciu rocznym na pewno będziemy zachowywać się lepiej niż rynek, a w IV kw. przynajmniej zgodnie z rynkiem. Uważamy, że w tym roku rynek reklamy TV spadnie o 6-7 proc. co by wskazywało, że w IV kwartale będzie to minus 8 proc. - powiedział na konferencji Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat. W sierpniu br. spółka szacowała, że całoroczny spadek rynku telewizyjnego będzie mniejszy i wyniesie od 4 do 6 proc. (więcej na ten temat).
Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w III kwartale 2012 roku wyniosły 695,5 mln zł i spadły rok do roku o 6,2 proc., a w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 roku wyniosły 2,6 mld zł, czyli zmalały o 5,5 proc. Natomiast wpływy reklamowe Polsatu spadły w tych okresach odpowiednio o 5,4 proc. i 2,6 proc.
Dołącz do dyskusji: Polsat: rynek reklamy w tym roku spadnie o 6-7 proc., my stracimy mniej