SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polkomtel: 7,7 mld zł przychodu w 2010 r., ponad 14 mln klientów

W 2010 roku Polkomtel S.A., operator sieci Plus, osiągnął przychód w wysokości 7,67 miliarda PLN. To o 1,3 proc. mniej niż w roku 2009.

Według spółki, do spadku przyczyniła się polityka regulacyjna. "Dokonane w 2009 roku cięcia stawek MTR skutkowały nie tylko w roku 2009, ale również w pierwszej połowie roku 2010" - informuje Polomtel.

EBITDA Polkomtela w 2010 roku wyniosła 2,83 miliarda PLN i w stosunku do roku 2009 wzrosła o 6 proc. Jej wartość procentowa osiągnęła w ubiegłym roku poziom 36,9 proc., co oznacza poprawę w stosunku do 2009 roku.

Zysk netto za ubiegły rok wyniósł 1,11 miliarda PLN i był wyższy w stosunku do wcześniejszych dwunastu miesięcy o 13,2 proc.

Z kolei cash flow wyniósł blisko 1,8 miliarda PLN, co oznacza wzrost o blisko 60 proc. w stosunku do 2009 roku.

Baza klientów kontraktowych sieci Plus na koniec 2010 roku wynosiła 7,46 miliona, a użytkowników korzystających z ofert pre-paid 6,6 miliona - o 3 proc. mniej w stosunku do roku 2009. Jako powód zmniejszenia się bazy pre-paid spółka wskazuje racjonalizację bazy, czyli odłączanie klientów nieaktywnych, a także przechodzenie najbardziej wartościowych użytkowników pre-paid do segmentu klientów kontraktowych.

Ogółem na koniec 2010 roku z usług operatora korzystało 14,06 miliona klientów.
 

Wyniki finansowe

(w mln PLN)

2009

2010

Zmiana %

(2010 vs. 2009)

Przychody ogółem

7 773

7 673

- 1,3 %

EBITDA

2 672

2 833

6 %

EBITDA jako % przychodów

34,4 %

36,9 %

2,5 %

Zysk netto

980

1 109

13,2 %

Statystyki

2009

2010

Zmiana %

(2010 vs. 2009)

Liczba klientów (`000)

14 038

14 056

0,1 %

Klienci kontraktowi (`000)

7 240

7 460

3,0 %

Klienci prepaid (`000)

6 798

6 596

- 3,0 %

Dołącz do dyskusji: Polkomtel: 7,7 mld zł przychodu w 2010 r., ponad 14 mln klientów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
minimini
Nic dziwnego, że odnoszą sukcesy - solidna marka, dobra obsługa, atrakcyjne oferty.. To procentuje - klienci są zadowoleni. Nie ma afer jak w Erze czy Orange, mega awarii jak w Playu :-)
odpowiedź