Poczty mailowe: Gmail dogonił WP.pl, Tlen.pl mocno w górę dzięki o2.pl
Gmail ma już prawie tyle samo polskich użytkowników co Poczta.wp.pl. W skali roku bardzo duży wzrost zanotował serwis Mail.tlen.pl oferujący usługę pocztową z serwisu Poczta.o2.pl. Zdecydowanie najwięcej czasu internauci spędzają w witrynach pocztowych WP.pl, Onetu, Interii i Tlen.pl.
W sierpniu br. serwis Poczta.wp.pl odwiedziło 6,94 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali na stronie nieco ponad miliard odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez prawie 5 godzin - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis miał minimalnie więcej (o 25,7 tys.) użytkowników od Gmaila zapewniającego cały ruch witrynom pocztowym Google’a. Poczta.wp.pl zanotowała też prawie dwa razy więcej odsłon niż Poczta.onet.pl (526,7 mln), cztery razy więcej niż Mail.ten.pl (254,3 mln) i prawie pięć razy więcej niż Gmail (218 mln).
Za to nieco dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika osiągnęły serwisy pocztowe Interii i Onetu. W pierwszym każdy odwiedzający spędził przeciętnie 5,2 godziny, a w drugim - 5,1 godziny.
Mail.tlen.pl, oferujący usługę z serwisu Poczta.o2.pl (obie witryny należą do Grupy Wirtualna Polska), miał o 391 tys. użytkowników i ponad dwa razy więcej odsłon (254,3 mln wobec 111 mln) niż Poczta.o2.pl, zanotował też zdecydowanie dłuższy przeciętny czas korzystania (4,84 godz. wobec 1,96 godz.).
Czołowe serwisy poczty mailowej w sierpniu 2016 r. |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
zasięg |
WP.pl - poczta |
6 943 639 |
1 009 961 911 |
34 564 650 |
28,16% |
Google.com - poczta |
6 917 890 |
217 998 252 |
6 132 971 |
28,05% |
Onet.pl - poczta |
4 703 064 |
526 711 233 |
23 964 484 |
19,07% |
Interia.pl - poczta |
2 923 438 |
104 442 181 |
15 196 929 |
11,86% |
Tlen.pl - poczta |
2 600 686 |
254 308 316 |
12 593 189 |
10,55% |
o2.pl - poczta |
2 209 324 |
111 014 369 |
4 327 883 |
8,96% |
Na samych komputerach Gmail miał w sierpniu br. 6,23 mln użytkowników, a Poczta.wp.pl - 6,15 mln, przy czym zanotowała ponad sześć razy więcej odsłon od konkurenta (825 mln wobec 133 mln) oraz wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (5,29 godz. wobec 0,89 godz.).
Gmaila i Mail.tlen.pl odwiedziło na komputerach po 91 proc. wszystkich użytkowników tych stron, a Poczta.o2.pl - tylko 82,8 proc.
Czołowe serwisy poczty mailowej w sierpniu 2016 r. na komputerach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
zasięg |
Google.com - poczta |
6 320 469 |
132 985 400 |
5 617 779 |
25,63% |
WP.pl - poczta |
6 145 395 |
824 981 343 |
32 495 731 |
24,92% |
Onet.pl - poczta |
4 088 255 |
381 711 261 |
20 967 388 |
16,58% |
Interia.pl - poczta |
2 571 589 |
65 457 837 |
13 608 430 |
10,43% |
Tlen.pl - poczta |
2 373 190 |
188 162 423 |
11 538 045 |
9,62% |
o2.pl - poczta |
1 829 853 |
86 200 655 |
3 728 979 |
7,42% |
Na urządzaniach mobilnych Poczta.wp.pl z 2,16 mln użytkowników zdecydowanie wyprzedziła pod tym względem stronę Poczta.onet.pl (1,45 mln) i Gmaila (1,12 mln). Natomiast dużo mniejszą przewagę miała w liczbie odsłon - zanotowała ich 185 mln, o 40 mln więcej niż Poczta.onet.pl.
Z Poczta.onet.pl przeciętny odwiedzający korzystał przez nieco ponad dwie godziny, z serwisu pocztowego Interii - 1,67 godz., a z Mail.tlen.pl - 1,34 godz.
Poczta.o2.pl miała 921 tys. użytkowników, zdecydowanie więcej niż Mail.tlen.pl, ale ponad dwa razy mniej odsłon.
Z mobilnej wersji Poczta.o2.pl skorzystało 41,7 proc. wszystkich użytkowników serwisu. W przypadku Gmaila ten wskaźnik wyniósł tylko 16,2 proc., a w przypadku pozostałych stron - 30-32 proc.
W badaniu Gemius/PBI uwzględniane są na razie mobilne strony przeglądarkowe, aplikacje mobilne zostały objęte pomiarem od początku października.
Czołowe serwisy poczty mailowej w sierpniu 2016 r. na smartfonach i tabletach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
zasięg |
WP.pl - poczta |
2 156 486 |
184 980 568 |
2 068 919 |
8,75% |
Onet.pl - poczta |
1 454 865 |
144 999 972 |
2 997 095 |
5,90% |
Google.com - poczta |
1 123 157 |
85 012 852 |
515 192 |
4,55% |
Interia.pl - poczta |
951 827 |
38 984 344 |
1 588 499 |
3,86% |
o2.pl - poczta |
920 987 |
24 813 714 |
598 904 |
3,73% |
Tlen.pl - poczta |
788 970 |
66 145 893 |
1 055 144 |
3,20% |
W ciągu roku zasięg serwisu pocztowego WP.pl zwiększył się o 9,3 proc. - z 25,76 proc. do 28,16 proc. Większy wzrost (o 17,7 proc. - z 23,82 proc. do 28,05 proc.) osiągnął Gmail, dzięki czemu zniwelował stratę do liderującej witryny.
Poczta.onet.pl zanotowała wzrost zasięgu o 6,1 proc., a Poczta.interia.pl - o 8,9 proc. Z kolei zasięg Mail.tlen.pl zwiększył się prawie sześciokrotnie - z 1,84 proc. do 10,55 proc., a zasięg Poczta.onet.pl zmalał o 22,5 proc. (z 11,56 proc. do 8,96 proc.).
Czołowe serwisy poczty mailowej rok po roku |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
sierpień 2015 |
sierpień 2016 |
||
użytkownicy |
zasięg |
użytkownicy |
zasięg |
|
WP.pl - poczta |
6 346 793 |
25,76% |
6 943 639 |
28,16% |
Google.com - poczta |
5 867 970 |
23,82% |
6 917 890 |
28,05% |
Onet.pl - poczta |
4 428 611 |
17,97% |
4 703 064 |
19,07% |
Interia.pl - poczta |
2 682 688 |
10,89% |
2 923 438 |
11,86% |
Tlen.pl - poczta |
452 976 |
1,84% |
2 600 686 |
10,55% |
o2.pl - poczta |
2 848 574 |
11,56% |
2 209 324 |
8,96% |
Dołącz do dyskusji: Poczty mailowe: Gmail dogonił WP.pl, Tlen.pl mocno w górę dzięki o2.pl