SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Po które tytuły Polacy sięgają najchętniej?

Najpopularniejszym tytułem prasowym w Polsce jest niezmiennie „Tele Tydzień”. Kto dominuje wśród dzienników, magazynów poradnikowych czy pism luksusowych? Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Najnowsza fala badania PBC General pokazuje, że „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,19 proc. Polaków, dominuje w segmencie dzienników opiniotwórczych, zaś „Fakt” (Axel Springer Polska), po który sięga 14,05 proc. respondentów, znajduje się na czele tabloidów.

Dalej w zestawieniu dzienników plasują się: bezpłatne „Metro” (Agora; 6,68 proc.) i „Super Express” (Murator; 6,49 proc.).

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza14,19%
Fakt14,05%
Metro (dziennik bezpłatny)6,68%
Super Express6,49%
Rzeczpospolita4,19%
Przegląd Sportowy3,75%
Dziennik Gazeta Prawna *3,11%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,36%
Gazeta Podatkowa0,90%
Futbol News *0,49%
Puls Biznesu0,41%
Parkiet Gazeta Giełdy0,25%


Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 35,08 proc. Polaków
, zaś na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,33 proc.) znajduje się „Życie na Gorąco”, będące liderem kategorii pism yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują się trzy tygodniki poradnikowe: „Chwila dla Ciebie” (Bauer), „Pani Domu” (Edipresse Polska) i „Naj” (G+J Polska). Liderem czytelnictwa wśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer „Newsweek Polska” z wynikiem 9,48 proc.

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień35,08%
Życie na Gorąco19,33%
Chwila dla Ciebie15,24%
Pani Domu14,98%
NAJ14,01%
Angora10,77%
Newsweek9,48%
Gala8,64%
Auto Świat8,26%
To i Owo7,44%
Polityka7,03%
Twoje Imperium6,34%
Wprost5,72%
Na Żywo5,69%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,78%
Teleprogramy4,54%
Takie jest Życie4,12%
Super TV4,11%
Gość Niedzielny4,05%
Przekrój3,72%
Rewia3,53%
Motor3,45%
Świat i Ludzie2,24%
Imperium TV2,17%
Tele Max2,04%
Forum1,56%
Bella Relaks1,47%
Tygodnik Siedlecki0,77%
Jarmark0,74%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,69%
Przewodnik Katolicki0,68%
Tygodnik Ostrołęcki0,68%
Panorama Leszczyńska0,60%
City (tygodnik bezpłatny)0,60%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,46%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,41%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny) *0,28%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,17%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) *0,05%


Na czele kategorii dwutygodników
są dwa tytuły poradnicze, które wcześniej były tygodnikami: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska), po którą sięga 17,56 respondentów i „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 16,75 proc. Polaków. Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska; 11,36 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 9,94 proc.), lider segmentu real life stories.

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka17,56%
Tina16,75%
Viva11,36%
Z Życia Wzięte9,94%
Komputer Świat6,88%
Party Życie Gwiazd6,41%
Tele Świat *5,79%
Bravo4,30%
Świat Seriali3,84%
Sukcesy i Porażki3,39%
Show Magazyn o Gwiazdach3,37%
Bravo Sport2,76%
Bravo Girl2,26%
TV 14 *0,91%
Monitor Księgowego0,50%


Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta „Twój Styl”
(Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,32 proc. Polaków oraz „Claudię” (G+J Polska), której czytanie deklaruje 10,88 proc. respondentów. Tym samym „Twój Styl” jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a „Claudia” jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl13,32%
Claudia10,88%
Cztery Kąty10,23%
Focus9,71%
Poradnik Domowy9,45%
Murator8,54%
Olivia7,95%
Kobieta i Życie7,60%
Świat Kobiety7,38%
Dobre Rady7,03%
Mój Piękny Ogród6,93%
National Geographic6,49%
Avanti6,11%
Auto Moto5,79%
Działkowiec5,62%
Mamo To Ja5,08%
CKM4,75%
Glamour4,70%
Pani4,31%
Moje Mieszkanie3,88%
Ładny Dom3,87%
Joy3,78%
CD Action3,69%
Cosmopolitan3,63%
Dom & Wnętrze3,56%
Przyślij Przepis!3,54%
PC Format3,50%
Uroda3,48%
Moje Gotowanie3,44%
M jak mieszkanie3,42%
Samo Zdrowie3,34%
Playboy3,17%
Auto Motor i Sport3,01%
Zdrowie2,90%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,78%
Dziecko2,77%
Elle2,69%
Twoje Dziecko2,64%
Zwierciadło2,64%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,61%
Dziewczyna2,53%
Dobre Wnętrze2,41%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,32%
Magazyn Futbol2,32%
Kuchnia2,21%
Popcorn2,20%
Logo2,19%
Kwietnik2,18%
Auto Świat Poradnik2,08%
Chip2,05%
Mój Piękny Dom1,98%
Twój Maluszek1,97%
Świat Motocykli1,96%
Rodzice1,89%
Vita1,85%
Burda1,80%
Charaktery1,76%
Focus Historia1,72%
Twist1,69%
Reader's Digest1,59%
Men's Health1,57%
Top Gear1,53%
Majster1,49%
Tak Mieszkam1,46%
M jak Mama1,38%
Zbuduj Dom1,37%
Na ścieżkach życia1,31%
Forbes1,25%
Sól i Pieprz1,02%
InStyle1,00%
Shape0,96%
Sukces0,94%
Play0,82%
Voyage0,80%
Podróże0,75%
21. wiek *0,62%
Fun Club0,61%
Architektura-Murator0,51%
Żagle0,46%
Hot Moda & Shopping0,45%


Spośród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,23 proc.

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik4,23%
Auto Świat 4x42,44%
National Geographic. Traveler2,19%
Komputer Świat Ekspert2,04%
Komputer Świat Gry1,94%
Elle Decoration *0,79%
Sens. Poradnik psychologiczny0,37%
Weranda Country0,25%
Polska Wita *0,09%


 



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2009 roku do stycznia 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 140 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* -  Dane „Dziennika Gazety Prawnej” obejmują dane „Gazety Prawnej” wydawanej do połowy września br.

** - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Futbol News” (sierpień 2009; próba 20 128);  „TV 14” (sierpień: wrzesień 2009; próba 16 076), „Polska Wita” (sierpień: wrzesień 2009; próba 16 076), „21. wiek” (sierpień: październik 2009; próba 12 070), „Teraz Białystok” (styczeń 2010; próba 20 111) i „Teraz Toruń” (styczeń 2010; próba 20 111). „Tele Świat” do września ub.r. był tygodnikiem, a „Elle Decoration” - miesięcznikiem. Próby dla obu tych tytułów wynoszą po 16 076.
 

Dołącz do dyskusji: Po które tytuły Polacy sięgają najchętniej?

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pan medioznawca
NIeźle sobie lecicie. Kolejny ranking i znów brak "Polski The Times". NIe wiem czemu tak ich dyskyrminujacie ale chyba zacznę częściej czytać ich gazetę niż wasz portal... Dajecie jakieś tygodniki galicyjńskie, a "Polski" brak . Wstyd.
odpowiedź
User
koleżanka szklanka
A co to jest kategoria "Yellow"?
odpowiedź
User
Press free
Wyniki badań czytelnictwa to nadal jest śmiech na sali, bo spadają w tempie spadku sprzedaży. A to, że na jeden sprzedany egzemplarz Twojego Stylu, Claudii czy GW przypada 10 czytelników, to spoko luz. Zakłamana branża akceptuje status quo przybijając gwóźdź do własnej trumny. Wstyd.
odpowiedź