Platformy blogowe: na czele Blogspot, mocno w dół Wordpress i Blox.pl, Tumblr.com przyciąga najdłużej
Zdecydowanie najpopularniejszą platformą blogową w polskim internecie jest bez zmian Blogspot.com. W skali roku wszystkie czołowe serwisy zanotowały spadki zasięgów, najwięcej straciły związany z Blogspotem Blogger.com, a także Wordpress.com i Blox.pl - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W grudniu ub.r. witryny działające w domenie Blogspot.com odwiedziło 7,64 mln realnych użytkowników (to 26,57 proc. wszystkich polskich internautów). Wykonali tam 70,61 mln odsłon, a każdy spędził średnio 10 minut i 28 sekund - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
W kolei Blogger.com, panel zarządzania blogami na platformie Blogspot, zanotował 388,5 tys. użytkowników, 2,67 mln odsłon oraz 11 minut i 24 przeciętnego czasu korzystania.
Blogi w domenie Wordpress.com miały 2,38 mln odwiedzających, 8,91 mln odsłon oraz 6 minut i 11 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, natomiast te na platformie Blox.pl (należącej do Grupy Gazeta.pl) - 2,06 mln użytkowników, 6,35 mln odsłon oraz 2 minuty i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Natomiast na stronach w domenie Tumblr.com 881,5 tys. internautów wykonało 18,95 mln odsłon i spędziło średnio po 31 minut i 21 sekund.
W skali roku wszystkie domeny zanotowały spadki zasięgów. Najwięcej stracił Blogger.com - 3,87 pkt proc., czyli 73,7 proc. Jednocześnie liczba jej odsłon zmalała o 3,38 mln (55,8 proc. w dół), za to średni czas spędzony przez użytkownika wydłużył się o 5 minut i 58 sekund (109,8 proc.).
Z kolei Blogspot.com zanotował spadki o 2,74 pkt proc. zasięgu, 2,84 mln odsłon oraz minutę i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 9,3, 3,9 i 11,2 proc. w dół). Wordpress.com stracił 4,12 pkt proc. zasięgu i 7,35 mln odsłon (32,7 i 45,2 proc.) przy minimalnym wzroście średniego czasu spędzonego przez użytkownika, natomiast Blox.pl stracił 2,35 pkt proc. zasięgu, 2,46 mln odsłon oraz 27 sekund średniego czasu korzystania (to 24,3, 27,9 i 24,3 proc. w dół).
Natomiast Tumbr.com przy spadku zasięgu 0,43 pkt proc. (12 proc.) zyskał 2,39 mln odsłon (14,4 proc.) oraz 6 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania (26,9 proc.).
WP i Onet rok temu zrezygnowały z platform blogowych
Największe platformy blogowe od kilku lat notują malejącą odwiedzalność. Wynika to z faktu, że wielu twórców internetowych, zwłaszcza ci najpopularniejsi, prowadzi serwisy we własnych domenach. Ponadto na znaczeniu cały czas zyskują wideoblogi (które są prowadzone głównie na YouTubie), a wielu twórców koncentruje się też na aktywnościach na Facebooku, Instagramie i Snapchacie.
W styczniu ub.r. grupa Ringier Axel Springer Polska zamknęła swój serwis Blog.pl. -To efekt rosnącej roli mediów społecznościowych, które - jako centrum tworzenia społeczności i wymiany myśli w internecie - przejęły rolę blogów - tłumaczył nam Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet.
Natomiast z końcem marca ub.r. zniknęła platforma Bloog.pl należąca do Wirtualnej Polski. - Platforma Bloog.pl powstała w 2005 roku. Przez 12 lat oczekiwania odbiorców zmieniły się. Z czasem dodatkową alternatywą dla czytelników blogów stały się media społecznościowe - uzasadniała Monika Modrzejewska, dyrektor działu zarządzania kontentem w WP.
Dołącz do dyskusji: Platformy blogowe: na czele Blogspot, mocno w dół Wordpress i Blox.pl, Tumblr.com przyciąga najdłużej
Na pewno skuteczną forma reklamy jest kampania na Facebooku lub innych social media. Zanim jednak zdecydujesz się na rozpoczęcie jakiejś kampanii reklamowej, polecam Ci zajrzeć tutaj https://www.naszrybnik.com/site/art/4-biznes/0-/13250-na-czym-dokladnie-polega-pozycjonowanie-strony-www-i-po-jakim-czasie-przynosi-efekty- dowiedzieć się, dlaczego lepiej jest powierzyć takie działania doświadczonej agencji reklamowej.