SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pinterest idzie na giełdę. Ma 265 mln użytkowników miesięcznie i 62,9 mln dolarów straty w ub.r.

Pinterest złożył w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd dokumenty dotyczące wejścia na parkiet. Spółka podaje, że ma obecnie 265 mln użytkowników miesięcznie, w 2018 roku wypracowała ponad 755,9 mln dolarów przychodu przy starcie netto na poziomie 62,9 mln.

Serwis Pinterest funkcjonuje na rynku od 2010 r., jest platformą społecznościową pozwalającą na zamieszczanie i kolekcjonowanie przez użytkowników zdjęć. Pinterest jest też chętnie wykorzystywany przez marki do promowania swoich produktów wśród internautów.

Teraz Pinterest złożył w amerykańskiej  Komisji Papierów Wartościowych i Giełd dokumenty związane z wejściem na giełdę (IPO). Spółka ze sprzedaży akcji chce uzyskać na dalszy rozwój kwotę 100 mln dol.

Pinterest podaje, że liczba użytkowników odwiedzających serwis w ciągu miesiąca wynosi globalnie 265 mln (dane za IV kwartał 2018 r.). Większość tej liczby to internauci pochodzący z rynków międzynarodowych (184 mln), podczas gdy w Stanach Zjednoczonych są ich 82 mln. Z kolei z danych Gemius/PBI wynika, że w grudniu ub.r. w Polsce Pinterest miał ponad 2,7 mln realnych użytkowników zajmując pod tym względem 5. miejsce wśród serwisów społecznościowych.

Na przestrzeni kilku ostatnich lat Pinterest notuje coraz lepsze wyniki finansowe. W ub.r. spółka osiągnęła przychody w wysokości 755,932 mln dol., podczas gdy rok wcześniej była to kwota 472,852 mln. Z kolei strata netto zmalała ze 129,733 mln dol. w roku 2017 do 62,974 mln w ub.r. Większość przychodów serwisu pochodzi z ryku amerykańskiego.

Pinterest podaje również, że każdego miesiąca do jego wyszukiwarki trafiają ponad 2 mld zapytań, na platformie użytkownicy zapisali na swoich kontach z górą 175 mld zdjęć, stworzono także ponad 4 mld różnych kolekcji.

 

Dołącz do dyskusji: Pinterest idzie na giełdę. Ma 265 mln użytkowników miesięcznie i 62,9 mln dolarów straty w ub.r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl