Pierwsze Grand Prix na Cannes Lions dla projektu „Blink to speak” agencji TBWA India, Polacy bez nagród
Grand Prix for Good (przyznawane dla projektów niekomercyjnych) w kategorii Health&Wellness na tegorocznym festiwalu reklamowym Cannes Lions przyznano projektowi „Blink to speak”, który agencja TBWA/India przygotowała we współpracy z Neurogen Brain &Spine Institute i organizacją non profit Asha Ek Hope Foundation. Nagrody otrzymały też agencje FCB Health i Havas Lynks.
"Blink to Speak" to tzw. „język oczu", który ma pomagać osobom sparaliżowanym w komunikowaniu się.
NeuroGen i Asha Ek Hope, które mają siedziby w Bombaju, podają, że rozdały 10 000 kopii przewodnika po języku i udostępniły go jako e-book.
„Blink To Speak” używa 50 prostych ruchów oczu, z których każdy odpowiada określonym komunikatom, powszechnie potrzebnym pacjentom. Podstawą do ich tworzenia jest osiem podstawowych ruchów oczu: zamknij, mrugnij, lewo, prawo, góra, dół, obrót i mrugnięcie.
Osoby sparaliżowane dzięki takiemu przewodnikowi uczą się „języka oczu” zaczynając od podstaw: takich jak „tak”, „nie”, „jest ok”. Mogą nauczyć się - w zależności od stanu zdrowia - w ciągu 2-3 miesięcy.
Bez Grand Prix w kategorii Pharma
Jury Cannes Lions 2018 nie przyznało w tym roku Grand Prix w kategorii Pharma. Rich Levy, szef kreatywny agencji FCB Health powiedział, że jedyną kampanią, która mogła o ten tytuł się ubiegać był właśnie projekt agencji TBWA India „Blink to speak”.
Nie mógł jednak zostać zakwalifikowany do tej kategorii, ponieważ konkurują w niej projekty komercyjne, a ten był akcją non profit.
Grand Prix Health&Wellness za film "Corazón" o prostytutce
Grand Prix Health&Wellness trafiło do agencji John X Hannes z USA za "Corazón" dla szpitala Montefiore. Jest to 48-minutowy film na temat dawstwa narządów. Slogan „Give your heart” ma zachęcać ludzi do rejestrowania się w bazie dawców narządów. Film opowiada o prostytutce, która otrzymała nowe serce. Przedstawia historię, która wydarzyła się naprawdę.
Produkcja została wyreżyserowana przez Johna Hillcoata, scenarzystą był Kelley Sane.
W tej kategorii nominowane były też projekty z Polski. Grey Group Poland znalazła się na shortlistach w podkategoriach direct oraz print&publishing za „Vent Inspection” dla Pepco. Agencja Saatchi&Saatchi IS otrzymała nominację za projekt „Bee saving paper” dla organizacji Miejskie Pszczoły w podkategorii print collateral.
Podczas poniedziałkowej gali przyznano też tytuły: Healthcare Network of the Year dla agencji FCB Health oraz Healthcare Agency of The Year, który otrzymała agencja Havas Lynx Manchester.
Kolejna polska nominacja
W poniedziałek ogłoszono shortlisty w kolejnych pięciu kategoriach: Design (158 prac z 1080 zgłoszonych), Mobile (90 z 815 zgłoszeń), Print&Publishing (175 z 1233 zgłoszeń), Radio&Audio (131 z 948 zgłoszeń) oraz Outdoor (301 z 2309 zgłoszeń). W tej ostatniej agencja Grey Group Poland została nominowana za „Vent Inspection” zrealizowaną dla Pepco.
Zgłoszenia na tegoroczny Cannes Lions pochodzą z 90 różnych krajów. Prace konkurują w 26 kategoriach. Laureaci festiwalu zostaną ogłoszeni podczas tegorocznego festiwalu w dniach 18-22 czerwca. W tym roku impreza zajmie tylko pięć dni, podczas poprzednie edycje trwały po tydzień.
Dołącz do dyskusji: Pierwsze Grand Prix na Cannes Lions dla projektu „Blink to speak” agencji TBWA India, Polacy bez nagród