SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PBC: Fakt nie daje rady Wyborczej

Mimo iż najwięcej egzemplarzy sprzedaje tabloid Axela Springera, liderem czytelnictwa pozostaje opiniotwórczy dziennik Agory. Które tygodniki i miesięczniki są najchętniej czytane?

„Gazeta Wyborcza” czytana jest przez 19,73 proc. Polaków – wynika z najnowszych danych PBC. Na drugim miejscu jest „Fakt” z minimalnie mniejszym czytelnictwem, które wynosi 18,91 proc. Pozostałe tytuły od czołówki dzieli prawdziwa przepaść. Trzeci w rankingu „Super Express” czyta bowiem już tylko 8,87 proc. Polaków, zaś po „Dziennik” sięga 8,18 proc. respondentów.

Dziennikiprocent respondentów
Gazeta Wyborcza19,73%
Fakt18,91%
Super Express8,87%
Dziennik Polska Europa Świat8,18%
Metro (dziennik bezpłatny)8,15%
Rzeczpospolita5,31%
Przegląd Sportowy5,14%
Gazeta Prawna2,35%
Giełda Samochodowa1,22%
Gazeta Podatkowa0,96%
Puls Biznesu0,60%
Parkiet Gazeta Giełdy0,21%

Wśród tygodników zdecydowanym liderem pozostaje „Tele Tydzień”, który ma czytelnictwo na poziomie 37,23 proc. Na drugim miejscu jest plotkarskie „Życie na Gorąco” (20,9 proc.), a trzecią lokatę zajmuje poradnicza „Pani Domu” (19,23 proc.).

Najwięcej czytelników wśród tygodników opinii ma natomiast „Newsweek” (8 miejsce ogółem), po którego sięga 10,71 proc. Polaków. Magazyn Axela Springera minimalnie wyprzedza „Wprost”, który czyta 10,18 proc. respondentów.

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień37,23%
Życie na Gorąco20,90%
Pani Domu19,23%
Przyjaciółka17,70%
Chwila dla Ciebie16,79%
NAJ15,38%
Tina13,76%
Newsweek10,71%
Wprost10,18%
Tele-Świat9,65%
Gala9,45%
Auto Świat9,43%
Angora9,33%
Polityka7,91%
Twoje Imperium7,18%
To i Owo6,42%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV5,07%
Teleprogramy4,69%
Przekrój4,45%
Super TV4,44%
Takie jest Życie4,40%
Motor4,12%
Gość Niedzielny3,64%
Rewia3,61%
Imperium TV3,55%
Forum1,76%
Tele Max1,53%
Świat i Ludzie1,51%
Bella Relaks1,43%
Jarmark1,13%
Tygodnik Siedlecki0,74%
Tygodnik Ostrołęcki0,57%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,57%
Panorama Leszczyńska0,56%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny)0,29%
Tygodnik Nr 10,25%

Liderem gazet ukazujących się co dwa tygodnie pozostaje „Z Życia Wzięte”, którego czytelnictwo wynosi 11,16 proc. Wiceliderem tego rankingu jest „Viva”, której czytanie deklaruje 10,81 proc. pytanych, trzeci zaś jest „Komputer Świat” z 9,23 proc. czytelnikami.

Dwutygodnikiprocent respondentów
Z Życia Wzięte11,16%
Viva10,81%
Komputer Świat9,23%
Bravo6,11%
Sukcesy i Porażki4,22%
Bravo Sport3,74%
Bravo Girl3,14%
Świat Seriali2,92%
Cogito1,87%
Monitor Księgowego0,86%

Z kolei czytelnicy miesięczników najchętniej sięgają po „Claudię”, czyta ją bowiem 14,31 proc. Polaków. Drugą pozycję zajmuje „Twój Styl” (`11,97 proc.), zaś trzecie są „Cztery Kąty (11,16 proc.).

Miesięcznikiprocent respondentów
Claudia14,31%
Twój Styl11,97%
Cztery Kąty11,16%
Olivia9,48%
Poradnik Domowy9,12%
Focus8,75%
Mój Piękny Ogród7,12%
Auto Moto7,05%
Murator6,97%
Świat Kobiety6,85%
Moje Mieszkanie6,03%
Mamo To Ja5,99%
Dobre Rady5,75%
CKM5,60%
Avanti5,51%
National Geographic5,09%
Glamour4,63%
CD Action4,34%
Ładny Dom4,25%
Cosmopolitan4,06%
Auto Motor i Sport3,89%
Dziewczyna3,86%
Uroda3,65%
Pani3,62%
Playboy3,59%
PC Format3,51%
Zdrowie3,40%
M jak mieszkanie3,38%
Twoje Dziecko3,27%
Moje Gotowanie3,27%
Joy3,22%
Popcorn3,18%
Przegląd Reader's Digest3,15%
Dom & Wnętrze3,14%
Dziecko3,08%
Kuchnia3,03%
Samo Zdrowie3,03%
Elle2,98%
Komputer Świat Ekspert2,77%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,76%
Cienie i Blaski2,72%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,68%
Kwietnik2,61%
Film2,34%
Świat Motocykli2,26%
Rodzice2,24%
Burda2,22%
Vita2,12%
Twist2,07%
Mój Piękny Dom1,98%
Dobre Wnętrze1,94%
Click1,93%
Zwierciadło1,87%
Komputer Świat - Gry1,75%
Logo1,74%
Majster1,64%
Twój Maluszek1,52%
Sekrety Serca1,44%
Zbuduj Dom1,26%
Men's Health1,21%
Na ścieżkach życia1,16%
Play1,01%
Sól i Pieprz0,99%
Elle Decoration0,94%
Sukces0,93%
Forbes0,91%
Shape0,80%
Podróże0,75%
Voyage0,58%
Architektura-Murator0,55%
Fun Club0,52%
Żagle0,49%
Manager Magazin0,48%

Jedynym odnotowanym w badaniu dwumiesięcznikiem był „Pani Domu Poleca”, który czytało 5,5 proc. respodentów.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2006 roku do lutego 2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób w wieku 15 – 75 lat (23611 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: PBC: Fakt nie daje rady Wyborczej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl