SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Pani” o 42 proc. więcej z reklam, „Claudia” i „Show” o 20 proc. (TOP 10)

Wpływy reklamowe magazynów w trzech pierwszych kwartałach br. wzrosły w porównaniu z tym samym okresem ub.r. niemal o 12 proc. Dynamika przychodów „Pani”, „Show” czy „Tele Tygodnia” była większa od całego rynku magazynów. Nadal spadają wydatki na reklamę w „Newsweek Polska”.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do września br. magazyny zarobiły na reklamach ponad 2,8 mld zł. Było to 11,9 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Liderem przychodów wśród czasopism niezmiennie pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), w którym reklamodawcy wydali w omawianym okresie 178,7 mln zł, zwiększając nakłady w skali roku o 15,4 proc.

Drugie miejsce utrzymuje dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w wysokości 131,2 mln zł (wzrost o 3 proc.), a trzecią lokatę zajmuje „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił 120,2 mln zł (16,3 proc. więcej). Telewizyjny tygodnik Bauera wciąż utrzymuje pozycję lidera wśród tzw. tv guide'ów - w sierpniu br. jego średnia sprzedaż wynosiła 709 286 egz.

Z czołówki magazynów o największych przychodach z reklam najwyższą ich dynamikę rok do roku zanotował miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer). Wpływy reklamowe tego tytułu rosły w tym czasie niemal czterokrotnie szybciej niż cały rynek reklamy w magazynach – zwiększyły się bowiem o blisko 42 proc., do 69,2 mln zł.

Szybciej niż rynek rosły też wydatki na reklamę w dwutygodniku „Show” (Wydawnictwo Bauer). Reklamodawcy zwiększyli wydatki w nim o 21,2 proc., do 59,5 mln zł.

19,1 proc. więcej zarobił miesięcznik „Claudia” (Burda Media Polska) - 62,7 mln zł. Z kolei „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) zwiększyła wpływy z reklam o 12,8 proc. - do 63,8 mln zł. Na reklamy w dwutygodniku „Party” (Edipresse Polska) marketerzy wydali natomiast 81,2 mln zł (11,3 proc. więcej niż rok temu).

Praktycznie na tym samym poziomie były w omawianym okresie br. przychody reklamowe tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) i wyniosły 90,4 mln zł.

Spośród dziesięciu czasopism o największych wpływach z reklam jedynie „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił w porównaniu z rokiem ub. mniej. Jego przychody spadły o 7,2 proc., do 75,2 mln zł.

Wpływy reklamowe magazynów

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2015

I-IX 2016

zmiana proc.

TWÓJ STYL

154 856 575 zł

178 707 286 zł

15,4

VIVA

127 333 013 zł

131 194 824 zł

3

TELE TYDZIEŃ

103 418 883 zł

120 243 522 zł

16,3

WPROST

89 982 494 zł

90 425 963 zł

0,5

PARTY

72 952 743 zł

81 221 335 zł

11,3

NEWSWEEK POLSKA

80 976 892 zł

75 178 231 zł

-7,2

PANI

48 843 223 zł

69 187 367 zł

41,7

PRZYJACIÓŁKA

56 578 511 zł

63 848 709 zł

12,8

CLAUDIA

52 657 081 zł

62 727 401 zł

19,1

SHOW

49 077 141 zł

59 478 176 zł

21,2

razem

2 522 713 879 zł

2 822 511 450 zł

11,9

Dołącz do dyskusji: „Pani” o 42 proc. więcej z reklam, „Claudia” i „Show” o 20 proc. (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
stary
To nie jest wzrost wpływów, tylko powierzchni reklamowej. Jedno z drugim już dawno przestało mieć cokolwiek wspólnego...
odpowiedź
User
Ula
Pani coraz gorsza, reklam coraz więcej. Paradox
odpowiedź