Onet wśród finalistów tegorocznej nagrody INMA Global Media Awards za akcję „#zostajewdomu”
Portal Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) znalazł się w gronie 12 finalistów konkursu INMA Global Media Awards. Jury doceniło akcję „#zostajewdomu”, a Onet jest jedynym finalistą z Polski, został nominowany w kategorii COVID-19 wyróżniającej ważne społecznie projekty medialne związane z pandemią.
W konkursie Global Media Awards, organizowanym przez International News Media Association, w tym roku ustanowiono dodatkową kategorię: wyróżnia ona inicjatywy medialne, w ramach których dziennikarze zajmowali się pandemią koronawirusa. Do konkursu w tej kategorii zostało zgłoszonych 98 projektów z całego świata, spośród których jury wyłoniło 12 finalistów: sześciu w kategorii mediów narodowych i międzynarodowych i sześciu spośród mediów lokalnych i regionalnych.
Onet doceniono za akcję #zostajewdomu, wspieranej przez wszystkie redakcje Ringier Axel Springer Polska. W jej ramach Onet uruchomił w marcu cykl internetowych koncertów „Męskie Granie w domu”. Ponadto zaczęto emitować program psycholog i dziennikarki Małgorzaty Ohme zatytułowany „#zostajewdomu z Onet”. Prowadząca łączy się na żywo z psychologami, influencerami, nauczycielami i instruktorami, którzy odpowiadają na pytania użytkowników. Działa też podstrona serwisu, na której oprócz zweryfikowanych informacji dotyczących pandemii koronawirusa, czytelnicy mogą znaleźć m.in. pomysły na spędzanie czasu w domu, wywiady z ekspertami, tłumaczącymi trudną i zmieniającą się z dnia na dzień rzeczywistość.
Zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu INMA Global Media Awards zostaną ogłoszeni 2 czerwca. Onet walczy o główną nagrodę w swojej kategorii z tytułami prasowymi i stacjami telewizyjnymi z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Indii i Singapuru. Oprócz Onetu wśród nominowanych znalazła się m.in. stacja CNN oraz brytyjski „The Telegraph”.
Onet po raz pierwszy został nagrodzony INMA Global Media Award w 2017 roku. Wówczas w kategorii Best Use of Mobile doceniono aplikację mobilną Onetu. W konkursie INMA Onet został wyróżniony także w ubiegłym roku: uznanie zyskała kampania „100 lat Polsko”, zorganizowana z okazji stulecia odzyskania niepodległości - zdobyła drugie miejsce w kategorii „Best Public Relations or Community Service Campaign”.
Według badania Gemius/PBI w marcu br. strona główna Onetu zanotowała 14,99 mln użytkowników i 777.47 mln odsłon. Natomiast wszystkie strony i aplikacje internetowe Ringier Axel Springer Polska miały 23,25 mln użytkowników, 2,82 mln odsłon oraz 21 minut i 46 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Dołącz do dyskusji: Onet wśród finalistów tegorocznej nagrody INMA Global Media Awards za akcję „#zostajewdomu”