Olivia Drost odchodzi ze Spotlight Agency do własnej agencji Olive Media
Olivia Drost, partner zarządzająca zajmującej się influencer marketingiem Spotlight Agency, po 4 latach odchodzi do własnej agencji Olive Media - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.
Olivia Drost budowała Spotlight Agency od samego początku funkcjonowania firmy na rynku (2019 rok), tworząc strategię i strukturę całej agencji, raportując bezpośrednio do udziałowców spółki. Zbudowała kilka zespołów, zarządzała między innymi teamem managementu (menedżerów twórców), operacyjnym, e-commerce i produkcji wideo.
Nadzorowała projekty komercyjne agencji, w tym wprowadzanie do sieci handlowych z branży FMCG produktów współtworzonych z topowymi influencerami (m.in. z Teamu X, Natsu). Realizowała również kampanie dla takich marek jak Missguided, Coca-Cola, L’Oréal, a także start-upów i projektów technologicznych LESS_, NASK, NCBR. W minionym roku była również prezeską zarządu dwóch spółek-córek Spotlight, tzn. Melody Media MK Way Up Media, współtworzonych z największymi twórcami internetowymi.
- To były świetny czas, za który jestem ogromnie wdzięczna - zarówno właścicielom, którzy dali mi szansę, zespołowi, z którym czułam, że możemy przenosić góry, jak i twórcom - za zaufanie, dzięki któremu zbudowaliśmy w 4 lata jedną z największych firm na rynku. Nie zamykam jednak całkowicie drzwi za sobą - mówi Drost.
Olivia Drost pozostaje doradczynią zarządu Spotlight Agency
Od lutego Olivia Drost będzie współpracowała ze Spotlight Agency w roli doradcy strategicznego zarządu spółki.
Równolegle, od 2020 roku Drost prowadziła swoją butikową agencję Olive Media, która zajmuje się doradztwem komunikacyjnym, social media marketingiem, strategią marketingową, public relations i produkcją contentu. Agencja realizowała m.in. globalną strategię dla 13 rynków IPF Group (właściciel Provident Polska), kampanię Polskiej Organizacji Turystycznej na rynkach zagranicznych i Komisji Europejskiej, działania z zakresu doradztwa komunikacyjnego i social media marketingu dla Panasonic oraz wdrożenie na rynku kilku marek kosmetycznych, dostępnych w sieciach i dyskontach.
Jej stałymi klientami są innowacyjne polskie start-upy, m.in. Envirly, The Village, Gridaly, Planet Heroes, Food Bandits, Bookero. Obecnie (luty 2023 r.) zespół Olive Media liczy 12 osób w działach social media i public relations.
- Nie przestałam wierzyć w to, że influencer marketing działa, ale postanowiłam, że moje miejsce w tej branży zamiast w roli managementu twórców, jest po stronie marek i strategii. Będę doradzała im najbardziej efektywne narzędzia w zakresie planowanych działań, a często mogą się one nadal opierać na narzędziach influencer marketingowych, na których przerobiłam w ostatnich latach tysiące case studies. Od momentu podjęcia decyzji o odejściu ze Spotlight Agency w październiku ub. roku, Olive Media urosło 3-krotnie, a większość klientów do tej pory pozyskaliśmy z rekomendacji, co jest dla mnie najdobitniejszym dowodem, że postawienie na ten zespół i na te obszary komunikacji było dobrą decyzją - mówi Drost.
Inwestycja w Goodie Foodie
Dodatkowo, Drost w swoich kanałach społecznościowych poinformowała, że zakupiła 50 proc . udziałów w firmie Goodie Foodie, specjalizującej się od 15 lat w cateringu dietetycznym.. - Razem z zespołem Olive Media odpowiadam głównie za komunikację, a dzięki wdrożonym optymalizacjom i strategii marketingowej spółka już w styczniu zwiększyła przychody w skali rok do roku - dodaje.
Olivia Drost wcześniej przed przejściem do marketingu, przez 6 lat pracowała jako dziennikarka i reporterka w Polsce, Dżakarcie i Londynie, m.in. dla Onetu, CNN, Gazety Wyborczej. Jest ekspertką amerykańskiej organizacji Digital Communications Network, z którą prowadziła szkolenia i występowała na konferencjach w wielu krajach Europy i Azji. Ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim i London School of Economics and Political Science.
Dołącz do dyskusji: Olivia Drost odchodzi ze Spotlight Agency do własnej agencji Olive Media