Oglądalność kanałów informacyjnych w maju wzrosła o 30 proc., TVP Info liderem w 4+, a TVN24 - w 16-49
W maju br. nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych było TVP Info. Z kolei w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajęła stacja TVN24. Łączny udział wszystkich kanałów newsowych wzrósł o 30 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Liderem kanałów informacyjnych w maju 2020 roku zostało TVP Info, którego średni dobowy udział wyniósł 5,28 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 40,20 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 5,18 proc. (po wzroście o 19,30 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,81 proc. udziału, po wzroście względem maja 2019 roku o 71,12 proc. - drugim największym w zestawieniu. Stacja od 20 września ub.r. w ramach testów nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w m.in. Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,12 proc. Jego wynik względem maja zeszłego roku wzrósł o 14,70 proc.
Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego wyniósł 0,57 proc. (do góry o 39,12 proc.).
Tylko Superstacja na minusie
Jedyną stratę oglądalności zanotowała Superstacja, która w zestawieniu spadła z szóstej na siódmą lokatę. Jej wynik zmniejszył się o 70,59 proc. do 0,05 proc. udziału. Pod koniec września ub.r. wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. - Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem - zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca ub.r.
Ostatnie miejsce zajął nowy kanał Biznes24, który rozpoczął nadawanie w marcu br. Jego średni rynkowy udział w maju br. wyniósł 0,003 proc.
Największy udział (6,39 proc.) wśród grup kanałów newsowych w maju br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 34,96 proc. Stacje wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zwiększył się o 21 proc. do 5,75 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).
Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 30 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w maju 2020 roku wyniósł 14,15 proc. Było to o 30,45 proc. więcej niż w maju 2019 roku.
Grupa komercyjna dla TVN24
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w maju 2020 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 3,29 proc., po wzroście o 34,81 proc.
Na drugim miejscu umocniło się TVP Info (2,57 proc. udziału, do góry o 72,48 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (1,54 proc.; + 128,25 proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Największy spadek - o 68,35 proc. do 0,025 proc. - odnotowała tutaj Superstacja.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,75 proc. udziału, po wzroście o 34,58 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 8,57 proc. udziału w rynku, po wzroście o 51,68 proc.
Dołącz do dyskusji: Oglądalność kanałów informacyjnych w maju wzrosła o 30 proc., TVP Info liderem w 4+, a TVN24 - w 16-49