SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowe logo Twittera wywołuje u ludzi wstręt

Ludzie ogólnie nie reagują dobrze na logo mediów społecznościowych, ale naprawdę bardzo nie lubią nowego logo Twittera, czyli X - wynika z badania zrealizowanego przez firmę System1 Group zajmującą się testowaniem reklam.

Grupa System1 wykorzystała swój nowy program Test Your Idea, który firma opracowała w tym roku i który jest podobny do programu oceny reklam Test Your Ad. Oba programy mierzą w czasie rzeczywistym reakcje emocjonalne konsumentów na widok, dźwięk i ruch oraz generują przewidywane wyniki wskazujące na potencjalną krótko- i długoterminową rentowność.  Raport szczegółowo opisuje reakcje emocjonalne użytkowników: to co odczuwają, np. szczęście, wstręt, pogarda, i jak intensywnie to odczuwają.   

500 testerów, którzy objęci byli badaniem  porównało nowe logo X ze starym logo Twittera oraz logo Reddit, Threads i Truth Social.   

Każdy respondent widział każde logo, a wyniki odzwierciedlały przytłaczająco niską ocenę w gwiazdkach, która przewiduje potencjał biznesowy danego pomysłu. Używając skali od 1 do 5 gwiazdek, najwyżej ocenione logo w tym teście — logo ptaka Twittera — uzyskało zaledwie 1,5 gwiazdki. Reddit następnie z 1,4, a Threads był trzeci z wynikiem 1,3. Zarówno Twitter X, jak i Truth Social uzyskały ocenę 1,0.

Największy wstręt na widok X

Zgodnie z oceną Systemu 1, logo X wywołało najwyższy wynik w zakresie intensywności emocjonalnej i wywołało największy „wstręt” wśród respondentów. Według serwisu, powodem jest jednowymiarowość białego X na czarnym tle oraz brak elementów „życia” kojarzących się z naturą, takich jak ptak, woda czy słońce.  

- Biorąc pod uwagę niski poziom wszystkich testowanych znaków, powiedziałbym, że media społecznościowe mają problem z logo — powiedział John Kearon, założyciel i prezes System1 Group. - Social media mogą cierpieć z powodu przeciążenia sensorycznego z punktu widzenia konsumenta. Liczba platform mediów społecznościowych ogromnie wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat i być może widzimy tego zbyt wiele - dodał.

Dołącz do dyskusji: Nowe logo Twittera wywołuje u ludzi wstręt

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bożena
Słychać wycie? Znakomicie.
0 0
odpowiedź
User
RIP Twitter
Musk to kretyn
0 0
odpowiedź
User
iga
Nie mówiąc o tym, że ten rebranding jest tak skopany, że przypomina rebranding w Januszexie w Wąchocku - zmienili tylko logo, nie poszła za tym żadna zmiana brand identity, czyli mamy czarne agresywne logo, a reszta layoutu jest nadal w starej niebieskiej identyfikacji. Nie mówiąc o tym, że aplikacja mobilna jest nadal „starym” Twitterem - w całości w starym brandingu. Adres strony i nazwa aplikacji to nadal Twitter, nie żaden „X”. Jak żyję, to takiego chaosu komunikacyjnego w obszarze BI nie widziałam. A robię w marketingu od lat.
28 6
odpowiedź