SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowe logo Audi. "Wnosi markę na nowy poziom wzorniczy"

Marka samochodów Audi zaprezentowała nowe logo. Jest dwuwymiarowe, a nie trójwymiarowe, przez co ma być prostsze i nowocześniejsze. Chrom zastąpiono kolorami czarnym i białym. - Audi to marka kreująca trendy. Świetny, prosty design nowych modeli wyprzedza linie innych producentów samochodowych - komentuje Aleksandra Janowska-Wojtulewicz, creative director w Soul & Mind Group.

Podczas premiery modelu Q8 e-tron marka Audi zaprezentowała nowe logo. Główna zmiana polega na uproszczeniu dotychczasowego logotypu - teraz jest dwuwymiarowe, prostsze, nowocześniejsze oraz bardziej płaskie niż dotychczas.

Charakterystyczne dla marki cztery pierścienie nie są już chromowane. Teraz są to czarne, cienkie obwódki, które tworzą tło dla białego wnętrza. Dzięki temu logo wydaje się być bardziej widoczne na karoserii samochodu. Klienci będą mogli wybrać również - zamiast czarno-białego logo, logo bardziej stonowane.

Marka zrezygnowała też z dotychczasowego trójwymiarowego logo, bo jak tłumaczy firma - zrobiono to pod kątem cyfryzacji.

Dzięki temu, że logo jest prostsze niż dotychczas, będzie lepiej wyglądać w materiałach reklamowych czy na ekranach. Logo to będzie stosowane nie tylko na samochodach, ale we wszystkich punktach styku z klientem.

 

Prace nad nowym logo trwały od 2016 roku.

Doskonałe posunięcie na poziomie strategii

Eksperci od identyfikacji wizualnej i marketingu oceniają zmianę logo Audi na plus i uważają ją za doskonałe posunięcie na poziomie strategii. -  Audi to marka kreująca trendy. Świetny, prosty design nowych modeli wyprzedza linie innych producentów samochodowych. Uproszczone wzornictwo nadwozia, połączone z wysokiej jakości materiałami tworzą produkt luksusowy. Uważam, że uproszczenie logotypu do maksimum, w duchu flat-design jest wynikową całości wizerunku marki kontynuującą projekty samych aut - komentuje Aleksandra Janowska-Wojtulewicz, creative director w Soul & Mind Group.

Dodaje, że logotyp stał się dużo mniej widoczny, co daje więcej elegancji i przestrzeni na bryle samochodu. - Jak powszechnie wiadomo, im mniej widoczne logo, tym produkt bardziej ekskluzywny.Nowy znak Audi jest zgodny z obecnymi trendami i wznosi markę na wyższy poziom wzorniczy - dodaje.

Audi stawia na wysublimowaną prostotę

Zdaniem Marii Czardybon, strategic consultant w Czteryczwarte  po zmianie w systemie identyfikacji wprowadzonej w 2017 roku, "wypłaszczenie" znaku zdaje się naturalnym następstwem.

- To, co może wydawać się delikatną modyfikacją, jest w istocie przemyślanym kierunkiem, będącym wynikiem procesu trwającego od 6 lat. Audi stawia na wysublimowaną prostotę i od lat wiedzie prym we wprowadzaniu na rynek i gruntowaniu trendów – zarówno w motoryzacji, jak i identyfikacji wizualnej. CI marki stanowi jeden z bardziej komplementarnych i dbałych systemów w kategorii wielkich brandów – mówi ekspertka.

Podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że marka samochodów z taką historią, powiązana z prestiżem, skrupulatnie utrzymuje swój ponadczasowy design – filtruje trendy i wybiera niuanse, które tworzą długotrwałe tendencje. W ten sposób utrzymuje się w czołówce i stara się odpowiedzieć na oczekiwania konsumentów.

 To nie jest radykalna metamorfoza

- Płaski, uczytelniony i wyczyszczony emblemat na samochodach nie stanowi radykalnej metamorfozy, ale spełnia swoje zadanie: jest widoczny i nowoczesny. To zaś ma znaczenie zarówno dla posiadaczy samochodów tej marki, jak i konsumentów do tego aspirujących. Wartość w przeprowadzonym liftingu będzie widoczna dla każdego właściciela nowego Audi, co odpowiada na jeden z zasadniczych powodów przeprowadzania procesów zmian w obrębie brandingu – brandingu, który nie stoi po stronie kosztu, a pozostaje inwestycją – dodaje Maria Czardybon.

W ocenie Pawła Tkaczyka, eksperta i stratega marki nowe logo Audi to zmiana raczej kosmetyczna, dostosowująca istniejący znak do trendów. - Usunięto trójwymiar, którym zachwycaliśmy się jakiś czas temu wracając do podstaw – logo z solidną, dobrze zaakcentowaną plamą (kształtem), bez zbędnych udziwnień. Takie logo jest łatwiejsze do identyfikacji, co jest szczególnie ważne, kiedy prezentujemy je w cyfrowym świecie - zauważa nasz rozmówca.

Zwraca też uwagę, że Audi dostosowało logo do prezentacji na samochodach w przyszłości – materiałem podstawowym nie będzie już na nich chrom, ale płaskie powierzchnie, które czasem będą emitować światło. - Warto też zwrócić uwagę na zaprojektowany specjalnie dla tej identyfikacji nowoczesny krój pisma – to moim zdaniem najbardziej widoczna i jak najbardziej potrzebna zmiana – wskazuje Paweł Tkaczyk.

Dołącz do dyskusji: Nowe logo Audi. "Wnosi markę na nowy poziom wzorniczy"

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotrek
Kolejna firma, której jakość się wali, zamiast usprawnienia zmienia logo. Klasyka.
1 0
odpowiedź
User
widz555
No rewolucja normalnie, nikt na to nie wpadł wcześniej oprócz Skody, Nissana i paru innych.
0 0
odpowiedź
User
Mittwoch
6 lat pracy i mają zupełnie nowe logo. szacun!
1 0
odpowiedź