Nowa reklama Always przekonuje, że jest za mało kobiecych emotikonów (wideo)
Procter & Gamble rozpoczął nową odsłonę kampanii marki Always pod hasłem „Like a Girl”. Tym razem jej bohaterki zwracają uwagę, że powszechnie stosowane w internecie emotikony są seksistowskie.
Najnowszy spot marki Always w całości poświęcony jest emotikonom. Procter & Gamble powołuje się w nim na fakt, że miliony młodych dziewczyn na całym świecie komunikuje się ze sobą właśnie za ich pomocą. Mają jednak z tym pewien problem, ponieważ emotikony dotyczące kobiet są dość stereotypowe. Są to głównie ikonki pokazujące, jak dziewczyna maluje paznokcie, zmienia ciuchy, robi masaż głowy, ścina włosy. Natomiast w przypadku chłopców wybór emotikonów jest znacznie większy. Są ikonki pokazujące określone dyscypliny sportu (surfowanie, pływanie, jazda na rowerze), odnoszące się do życia zawodowego itp.
Procter & Gamble powołuje się na badania, z których wynika, że ponad 1000 młodych kobiet w wieku od 16 do 24 lat w Wielkiej Brytanii jest zdania, że emotikony odnoszące się do kobiet są stereotypowe. Podobny ich odsetek uważa, że w ograniczony sposób prezentują interesy kobiet.
Marketer wyjaśnia też, dlaczego zwraca uwagę na rolę emotikonów - w czasach gdy tak silnie rozwijają się media społecznościowe i komunikatory internetowe, jest to szczególnie ważne, zwłaszcza w odniesieniu do młodych dziewczyn. Ponad 70 proc. nastolatek korzysta z nich kilka razy dziennie, a 82 proc. - codziennie.
Autorem reklam jest agencja Leo Burnett.
Procter & Gamble kampanię Always pod hasłem „Like a Girl” rozpoczął w 2014 roku.
Dołącz do dyskusji: Nowa reklama Always przekonuje, że jest za mało kobiecych emotikonów (wideo)
Czy może ktoś ma robić za nie?
Może coś z tym trzeba zrobić!?