Nielsen wprowadza pomiar oglądalności internetowych kampanii reklamowych, do końca br. w 25 krajach
Nielsen Audience Measurement Polska pracuje nad Digital Ad Ratings. Jest to narzędzie, które umożliwia pomiar widowni internetowych kampanii reklamowych, bez względu na urządzenie, na którym emitowana jest kampania.
Digital Ad Ratings został wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 2011 roku i od tego czasu stał się globalnym standardem niezależnego pomiaru internetowych kampanii reklamowych.
Łącząc zagregowane, anonimowe informacje z największej na świecie bazy demograficznych danych internautów należącej do firmy zewnętrznej oraz autorskiej metodzie kalibracji danych, Digital Ad Ratings udostępnia rynkowi bardzo dokładną metodę pomiaru intenetowych kampanii reklamowych i umożliwia bezpośrednie porównanie wyników kampanii internetowych i telewizyjnych używając tych samych wskaźników. Domy mediowe, agencje reklamowe czy wydawcy uzyskują na bieżąco informacje o zasięgu, częstotliwości, GRP, a także dane demograficzne o widzu takie jak wiek i płeć, dzięki czemu mają możliwość natychmiastowej oceny wyników i optymalizacji swojej kampanii także w trakcie jej trwania.
Nielsen Audience Measurement wprowadził ten pomiar w Polsce w czerwcu br. Pierwszym domem mediowych, który zaczął z niego korzystać, jest MediaCom Warszawa.
- Rozwijające się technologie umożliwiają oglądanie treści video online gdziekolwiek i kiedykolwiek chcemy. W rezultacie zwiększa się potencjał video online jako platformy reklamowej. Niemniej jednak wyzwanie stanowi właściwy pomiar kampanii video emitowanych online, a tym bardziej łączenie ich z danymi telewizyjnymi (GRP, zasięg). Nielsen Digital Ad Ratings wychodzi naprzeciw oczekiwaniom polskiego rynku i stwarza możliwość uzyskania oczekiwanych parametrów kampanii video w internecie - mówi Michał Buszko, global video associate director w Mediacom.
Udostępnienie Digital Ad Ratings przybliża firmę Nielsen do wprowadzenia pomiaru Total Ad Ratings, którego celem jest dostarczanie zintegrowanych danych dotyczących reklamy telewizyjnej i internetowej.
Jednocześnie Nielsen kontynuuje prace nad rozwiązaniem Total Audience, które dostarczy rynkowi dane o zduplikowanej i niezduplikowanej widowni wszystkich treści wideo, zarówno reklam jak i programów, niezależnie na jakim urządzeniu są emitowane: telewizor, komputer, urządzenia mobilne. Takie rozwiązanie stworzy rynkowi możliwość analiz ramówek i pomiaru kampanii reklamowych z większą dokładnością i skutecznością.
- Pracujemy nad wprowadzeniem pomiaru Nielsen Total Audience, który będzie uwzględniał wszystkie treści wideo i robimy duże postępy. Rozwój naszego flagowego cyfrowego produktu Digital Ad Ratings, który mierzy kampanie na urządzeniach mobilnych, był przyczynkiem do wzrostu wydatków na reklamę na rynkach gdzie ten pomiar jest obecny - mówi Steve Hasker, chief operating officer w Nielsenie. - Nasi klienci oczekują od nas badania najwyższej jakości, które nie tylko będzie spełniało ich oczekiwania, ale również napędzało rynek i dawało lepsze zrozumienie ich widza oraz dostarczy informacji o efektywności kampanii emitowanych na różnych platformach - dodaje Steve Hasker.
Do końca 2016 roku Digital Ad Ratings dostępny będzie w sumie na 25 rynkach na świecie.
Dołącz do dyskusji: Nielsen wprowadza pomiar oglądalności internetowych kampanii reklamowych, do końca br. w 25 krajach