Nielsen przejmuje agencję marketingu sportowego Repucom
Koncern badawczy Nielsen sfinalizował akwizycję firmy Repucom zajmującej się marketingiem sportowym. Chce wejść na wart 60 mld dolarów rynek związany ze światowym sportem.
Pierwsze informacje na temat zamiarów Nielsena związanych z przejęciem Repucom pojawiły się w maju br. Teraz w oficjalnym komunikacie poinformowano o sfinalizowaniu tej akwizycji, jednak wartości transakcji nie ujawniono.
Nielsen podkreśla że Repucom, firma założona w 2004 r. w Australii jest jednym ze światowych liderów segmentu marketingu sportowego, który wciąż zyskuje na wartości. Wydatki sponsorów na rynku sportowym wzrosły od roku 2010 prawie dwukrotnie z 35 mld dol. do 60 mld dol. obecnie.
W komunikacie zaznaczono, że stworzone przez Repucom technologie badawcze dotyczące rozpoznawalności logotypów i pomiaru mediów to ponad 5,3 mln godzin treści i 1,1 mln wywiadów rocznie.
Klienci Nielsena będą mogli korzystać z metodologii Repucom wliczając w to QI Media Value mierzącej własną, zastrzeżoną metodą jakość ekspozycji marek, uwzględniając rozmiar, czas trwania, lokalizację i liczbę marek widzianych w tym samym momencie.
- Sport jest siłą, która jednoczy konsumentów, marki i reklamodawców, a marketing sportowy będzie kontynuował swój wzrost w każdym kolejnym roku - przewiduje Howard Appelbaum, prezes Nielsena. - Przejęcie Repucomu to dla Nielsena wyjątkowe wydarzenie. Połączenie danych i możliwości pomiarowych umocni pozycję naszych klientów na rynku, zwiększając efektywność ich kampanii oraz pozwoli dotrzeć ich markom do pasjonatów sportu - przekonuje.
Dołącz do dyskusji: Nielsen przejmuje agencję marketingu sportowego Repucom