„Newsweek” zyskuje czytelników, „Wprost” ich traci
„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce należy do „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC, obejmującej okres od grudnia ub.r. do maja br.
W okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,78 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,08 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,10 proc. respondentów (wzrost o 0,22 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,20 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,85 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,53 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,10 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,30 proc. czytelników, czyli o 0,21 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,28 proc. do 5,99 proc.
Wirtualnemedia.pl | grudzień 2012 - maj 2013 | grudzień 2011 - maj 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 27,78% | 30,86% |
Życie na Gorąco | 17,10% | 16,88% |
Chwila dla Ciebie | 14,20% | 13,85% |
Angora | 11,53% | 11,63% |
Newsweek | 8,30% | 8,09% |
Auto Świat | 6,54% | 6,53% |
Wprost | 5,99% | 6,28% |
Polityka | 5,33% | 5,88% |
Twoje Imperium | 4,75% | 5,01% |
To & Owo | 4,64% | 4,42% |
Na Żywo | 4,55% | 4,39% |
Gość Niedzielny | 3,99% | 3,74% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,74% | 3,74% |
kropka tv | 3,72% | - |
Rewia | 3,09% | 2,98% |
Motor | 2,72% | 2,78% |
Teleprogramy | 2,68% | 3,49% |
Świat & Ludzie | 2,68% | 2,09% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,48% | 2,88% |
Super TV | 2,32% | 2,98% |
Przekrój | 2,25% | 2,80% |
Tele Max | 1,42% | 1,48% |
Sieci | 1,26% | - |
Forum | 1,18% | 1,13% |
Teraz | 1,18% | 1,15% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,73% | 0,73% |
Tygodnik Siedlecki | 0,69% | 0,75% |
Panorama Leszczyńska | 0,58% | 0,36% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,50% | 0,45% |
MM Moje Miasto | 0,40% | 0,50% |
Gazeta Regionalna | 0,37% | 0,68% |
City | 0,26% | 0,31% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,17% | 0,22% |
Jarmark | 0,13% | 0,36% |
Teraz Opole | 0,04% | - |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od grudnia ub.r. do maja br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,54 proc. respondentów, czyli o 0,81 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,16 proc. do 13,45 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 1,03 pkt. proc. i wyniosło ono 13,08 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,93 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl | grudzień 2012 - maj 2013 | grudzień 2011 - maj 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Pani Domu | 14,54% | 15,35% |
Przyjaciółka | 13,45% | 15,16% |
Tina | 13,08% | 14,11% |
Naj | 11,93% | - |
Viva | 10,08% | 10,63% |
Gala | 9,52% | 9,38% |
Z Życia Wzięte | 7,96% | 8,45% |
Party Życie Gwiazd | 7,04% | 6,92% |
Tele Świat | 5,33% | 5,24% |
Show | 4,72% | - |
Takie jest Życie | 3,82% | 3,83% |
Świat Seriali | 3,22% | 3,52% |
Sukcesy i Porażki | 3,15% | 3,11% |
Bravo | 2,77% | 2,67% |
Bravo Sport | 2,11% | 2,23% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,08% | 1,67% |
Grazia | 1,82% | - |
Relaks | 1,48% | 1,72% |
TV14 | 1,24% | 1,12% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej próbie 24 210 przypadków i w okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku na losowej próbie 21 611 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia 2013 roku do maja 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark”, „Kropka tv” i „Panorama Leszczyńska”, a w okresie grudzień 2012 - styczeń 2013 - tygodnik „Sieci”.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” zyskuje czytelników, „Wprost” ich traci